Avatar billede nzc Nybegynder
18. februar 2004 - 14:30 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Kan man sende complexe datatyper fra en client til en webservice?

Hej!

Jeg sidder i lidt af et dilemma. Jeg vil ha sendt et object af denne type til min webservice

public class dims
{
private string name;
private string val;

public dims(string name, string val)
{
this.name = name;
this.val = val;
}
public string Name
{
get {return this.name;}
set {this.name = value;}
}
public string Val
{
get {return this.val;}
set {this.val = value;}
}

Men hvordan dælen bærer jeg mig ad med det? Jeg skal vel ha classen på både client og webservice. Men jeg har forsøgt og får at vide at det ikke er muligt at konvertere en namespace.dims til en namespace.WSnamespace.dims. Jeg ka ikke helt forstå det.

On forhand fanx

NZC
Avatar billede muppet Nybegynder
18. februar 2004 - 14:39 #1
Avatar billede finger Nybegynder
18. februar 2004 - 15:15 #2
Et object skal være serializable og må ikke have private members, hvis man skal kunne sende det over en webservice
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
18. februar 2004 - 15:35 #3
Du skal ikke oprette klassen på klienten. Klassen bliver automatisk genereret når du tilføjer en web-reference i klienten.

Og som finger skriver skal objektet kunne serialiseres. Du må gerne have private members, men det er kun dine public fields og properties der bliver overført gennem webservice-kaldet. Du skal også have en default constructor (constructor uden parametre).

Så alt burde virke i dit eksempel hvis du tilføjer den default constructor på dims-klassen på webservicen og fjerner den manuelt tilføjede dims-klasse på klienten.
Tilgå herefter dims med : WebserviceNamespace.dims
Avatar billede nzc Nybegynder
19. februar 2004 - 13:10 #4
Jeg kan sige at ingen af jer har 100% ret.

Der skal være en default constructor så jepsen999 du har lidt ret. Men jeg skal have en implementation af klassen på min client. Det som webservicen tilbyder af dimsklassen kan jeg ikke bruge til noget desværre.

Jeg har fundet svaret her http://hoppersoft.com/Andy/commentview.aspx?guid=ABAF08B3-1ABD-4DAE-BE05-23B733FF3C5D jeg synes det er lidt en sjov måde at løse problemet på men hva... det virker :)

Jeg har endda fået sendt en ArrayList fra client til webservice \o/

Mange tak for svar

NZC

Undskyld at jeg selv tar lidt points :P
Avatar billede nzc Nybegynder
19. februar 2004 - 13:10 #5
hov