Avatar billede jens_ Nybegynder
18. februar 2004 - 13:56 Der er 1 kommentar

Dynamisk frameset og bookmarks?

Hej

Jeg benytter dynamisk frameset vha. dette script placeret i head-sektionen på en af mine websider:

<script type="text/javascript">

  page = (self.location.search) ? self.location.search.substring(1) : "hvalpe_default.htm";

  document.writeln('<frameset rows="50,*" cols="1*" border=0 framespacing=0 frameborder=0 \/>');
  document.writeln('  <frame src="hvalpe_header.htm" name="hvalpe_menu" marginheight=0 \/>');
  document.writeln('  <frame src="' + page + '" name="hvalpe_hovedramme" marginheight=0 \/>');
  document.writeln('<\/frameset>');

  </script>

De enkelte sider i "hvalpe_hovedramme" kaldes korrekt med f.eks.

  .../hvalpe.htm?plus_2/plus_2.htm

i adresselinien ( ... er resten af stien til siden). Problemet opstår, når jeg ønsker også at pege mod et bestemt bookmark i undersiden vha. f.eks.

  .../hvalpe.htm?plus_2/plus_2.htm#vilma

Åbnes undersiden i sin eget browser springes korrekt til ønskede bookmark, men via scriptet åbnes undersiden godt nok i den ønskede frame, men der springes ikke videre til det ønskede bookmark.

Bookmark er defineret i normal html a'la

  <p align="left"><a name="vilma"></a>...

Mvh
Jens
Avatar billede roenving Novice
18. februar 2004 - 14:06 #1
Kender ikke til problemet, men da jeg kan forestille mig, at det har noget med den måde .src-parameteren bruges, kunne du måske på dine hvalpe-sider:

<script type="text/javascript">
function goToLink(){
if(location.hash)location.href=location.hash;
}
</script>

...

<body onload="goToLink();">