Avatar billede hsv123 Nybegynder
17. februar 2004 - 16:07 Der er 4 kommentarer

Alpha værdi på dynamiske tekstfelter

Jeg ønsker at ændre "alpha" værdien på et dynamisk tekstfelt, men det virker ikke!?!

Alle andre properties ser ud til at virke.

Koden jeg bruger er her :

createTextField("test_txt", 1, 10, 10, 495, 100);
test_txt.text = "Hello world";
test_txt.multiline = true;
test_txt.wordWrap = true;
test_txt.border = true;
test_txt.autoSize = "right";
test_txt.selectable = false;

test_txt._alpha = 20;

titleFormatBG_fmt = new TextFormat();
with (titleFormatBG_fmt) {
    font = "Arial";
    size = 32;
    bold = true;
    color = "0x87283C";
    align = "right";
}
test_txt.setTextFormat(titleFormatBG_fmt);

Er der nogen der kan give en forklaring?
Avatar billede barklund Nybegynder
17. februar 2004 - 18:07 #1
Du kan ikke sætte alpha på en font, der ikke er embedded. Og du kan ikke dynamisk embedde.

Du er altså nødt til et eller andet sted i din fla at have en tekstfelt med den samme font (samme størrelse og format) hvor den er embedded. Eller du kan tilføje den til dit library (den nydelige løsning) med et vilkårligt navn og så bruge dette istedet for "Arial" i din kode.
Avatar billede hsv123 Nybegynder
17. februar 2004 - 20:11 #2
Tak for forklaringen barklund, men nu har jeg prøvet (den nydelige) og det virker stadig ikke?!?

Jeg har tilføjet fonten i mit lirary og refererer til dens navn, men default fonten er den der bliver vist, og stadig ingen _alpha.

Du skriver at man ikke dynamisk kan embedde en font. Det kan undre mig hvorfor der så er en property der hedder "embedFonts" som kan sættes true eller false ? Nå, men det er et sidespørgsmål.
Avatar billede barklund Nybegynder
17. februar 2004 - 22:51 #3
Hvordan skal flash compile time kunne gætte sig til hvilken font den dynamisk skal inkludere i Flash-filen?

Hvis du skriver:

my_fmt.font = "Ar"+"ial";
my_fmt.embedFonts = true;

Hvordan skal flash så gætte, hvilken font der skal embeddes? embedFonts-skal slås til, men det betyder bare, at flash skal kigge i de embeddede fonts, som der er i swf-filen efter den font, som du har angivet skal bruges. Derfor skal du enten have et "rigtigt" tekstfelt med samme font eller angive fonten i dit library med "new font".
Avatar billede hsv123 Nybegynder
18. februar 2004 - 11:20 #4
Ok, barklund jeg kan godt se hvad du mener, og jeg accepterer din forklaring :-)

Har du et eksempel på en fla, hvor du refererer til en font i library?

På forhånd tak!