Avatar billede antialize Nybegynder
15. februar 2004 - 19:42 Der er 1 kommentar

Shell shellscript

Hej jeg skal have eksikveret et shellscript fra php.. det kan jeg sagtens (med system eller lignende)..
Det er bare et problem.. php kør ikke som den bruger der skal eksikvere scriptet (har ikke write access), da sciptet skal berører alle filer på min hjæmmeside kan jeg ikke bare "chmod 0777 -R" alle filerne, jeg bliver altså nød til at skifte brugeren...

Men hvordan gør jeg det?
system('su user pass 2>&1'); retunere "standard in must be a tty"

men det kan vel lade sig gøre ikke?
Avatar billede babafisk Nybegynder
25. februar 2004 - 22:32 #1
Jeg tror det du har brug for er rsh.
f.eks.
system("rsh localhost -l root 'din kommando'");

Prøv det