Avatar billede dromar Nybegynder
15. februar 2004 - 15:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilke memory card

Jeg har lige fået købt mig et Premier DC-4383 digital camera. Men fik ikke et memory card med. Der står på nettet at man skal bruge et 'external secure Digital card (DS) / multimedia card'
Men kan ikke finde det her i dk. Kan jeg bruge andre cards til dette camera?

http://www.muse.com.hk/product/premierdigitalcam/dc4382/index.jsp?lang=en&tid=

og gerne et svar på hvor jeg kan købe usb stik til dette camera!
Avatar billede want2learn Nybegynder
15. februar 2004 - 15:22 #1
de små SD kort er til bl.a. lyd og bruges mest til maskinder det kan optage lyd mm. de er lidt dyre.

et alm. Multimedia card er bare til billeder/film uden lyd og er ikek så dyre igen.

så alt efter hvad du vil med det så er det op til dig, men til alm billede tagelse så brug multimedia cardet.
Avatar billede want2learn Nybegynder
15. februar 2004 - 15:23 #2
så vidt jeg husker skal du bruge et USB til LILLEFIREWIRE eller også er det USB til USB og sådan et kan du købe i din lokal fotohandel eller merlin/fona tag evt dit camera med.
Avatar billede dromar Nybegynder
16. februar 2004 - 12:47 #3
Så det er sådanset ligegyldigt hvad multimedia card man bruger til cameraet, bare det er SD??

Hvad står SD for?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 12:51 #4
Med de oplysninger du giver ldey der som om du kan bruge 2 slags kort i dit kamera:

- SD (Secure Digital)
- MMC (Multimedia Card)

SD er lidt smådyre, så jeg ville kigge på MMC kort. Dem kan du købe alle steder, både på nettet og i butikker. Mærket er ligegyldigt, medmindre du har lyst til at smide penge ud af vinduet ;)

Du bør ikke købe kort mindre end 128 MB.
Avatar billede dromar Nybegynder
16. februar 2004 - 12:57 #5
kan et SD kort ikke det hele?? Man behøver da ikke købe både MMC og et SD, eller??
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 13:34 #6
Nej, de kan begge det samme, bortset fra at SD kort har indbygget kryptering. Men for os almindelige mennesker er det ikke det store værd :)
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 13:35 #7
MMC kort kan godt bruges til både film og lyd.
Avatar billede dromar Nybegynder
16. februar 2004 - 13:42 #8
mange tak el barto.. jeg kan ikke give dig point???? Er det fordi du ikke har skrevet svar med kun kommentar? Ellers smid lige et svar, så jeg kan give dig point!
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 13:58 #9
Ja det er derfor :)

Jeg synes 100 point er for mange, men tager da gerne imod 15 styks ;)
Avatar billede dromar Nybegynder
16. februar 2004 - 14:03 #10
¨Du gav mig de svar jeg skulle bruge.. og jeg nu her ikke så tit, så 100 point betyder ikke meget for mig! tak for denne gang.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 14:58 #11
Jamen så selv tak da, og tillykke med dit nye kamera :)