Avatar billede 4128 Nybegynder
12. februar 2004 - 23:17 Der er 3 kommentarer

COM klasse i apache.

$abcd = new COM("abcd.vabcd") or die("V::<font color='red'><B>Unable to instanciate box</B></font>");

Jeg har købt et program og jeg skal have COM understøttelse i min apache server for at det virker.

Er der nogen der ved hvilken apache jeg skal installere for at det virker?
Avatar billede htm Nybegynder
13. februar 2004 - 14:21 #1
Det er ikke apache det kommer an på. Det er php.

Der skulle hellere ikke være noget specielt for at få COM til at virke på php.

læs: http://dk.php.net/com

Du har dog et par forskellige configmuligheder i php.ini til com - kig under [com]
Avatar billede 4128 Nybegynder
15. februar 2004 - 21:20 #2
stadig problemer...
i php 4.3.4, er der ikke en php.ini længere, men blot en php.ini-dist fil. Hvad skal jeg rette i for at lave rettelserne så com bliver accepteret og kørt?

Hvad skal der stå i det her såfremt det er den rigtige fil jeg retter i?
php.ini-dist
Det er linie 2 jeg har rettet i "c:\apache2\htdocs\applib"
[com]
; path to a file containing GUIDs, IIDs or filenames of files with TypeLibs
;com.typelib_file = c:\apache2\htdocs
; allow Distributed-COM calls
;com.allow_dcom = true
; autoregister constants of a components typlib on com_load()
;com.autoregister_typelib = true
; register constants casesensitive
;com.autoregister_casesensitive = false
; show warnings on duplicate constat registrations
;com.autoregister_verbose = true

Jeg er virkeligt i nød, så jeg håber der er én af jer der har mulighed for at hjælpe mig på vej
Avatar billede htm Nybegynder
15. februar 2004 - 22:59 #3
php.ini-dist er standard php.ini som du skal kopiere ind i dit windows bibliotek og omdøbe til php.ini - så har du din konfigurationsfil.

Ved ikke hvad du skal ændre eller om det overhovdet er med i din applikation¨

på php.net står der omkring klassen COM ved versioner:

(no version information, might be only in CVS)

Så du skal nok have fat i en cvs version af php.

Men når det er et program du har købt, skulle man mene at dem der har solgt dig det program også er i stand til at sætte det op, eller i det mindste guide dig til hvad du skal installere.

Hvis det ikke er tilfældet er det vist ikke værd at handle med dem...