Avatar billede x-man Nybegynder
12. februar 2004 - 02:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside tæller, til at tælle antal besøgende

Hej
jeg oprettede et spørgsmål inden ASP med et JavaScript jeg havde fundet. Jeg vil rigtigt gerne finde en tæller, jeg kan bruge. Jeg har både prøvet den simple javascript tæller og en ASP tæller, og lige meget hjælper det. Begge scripts sluttede af med <%count%>

Men der kommer ikke noget tal frem på min hjemmeside...

ASP tæller:

<html>
<head>
  <title>ASP Counter</title>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">

<%
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
LogFile = Server.MapPath("log/Counter.log")
Set rf = fs.OpenTextFile(LogFile, 1, False)
LastCount = rf.ReadLine
Count = LastCount + 1
Set wf = fs.OpenTextFile(LogFile, 2, True)
wf.WriteLine(Count)
wf.Close
rf.Close
Set wf = nothing
Set rf = nothing
Set fs = Nothing
%>

<p><%=Count%></p>

</body>
</html>

: her der skriver <%=Count%> ikke noget ....

JavaScript tæller :

<body>

<% @Language = JavaScript %>

<%
  filsystem =
      Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject");
  instream =
      filsystem.OpenTextFile("c:\Inetpub\wwwroot\Blandet\counter.txt");
  count = instream.ReadLine();
  instream.close();

  count = Math.floor(count) + 1;

  out =
    filsystem.Open.TextFile("c:\Inetpub\wwwroot\Blandet\counter.txt", 2, true);
    out.WriteLine(count);
    out.close();
%>

Denne side er blevet besøgt <%=count%> gange.

</body>

: her er det samme resultat ...

Grunden til at jeg opretter spørgsmålet igen, er at der desværre ikke kom svar på det tidligere ...

Håber serriøst at en eller anden kan hjælpe mig :o)
Avatar billede syvon Nybegynder
12. februar 2004 - 02:47 #1
Avatar billede muddi Praktikant
12. februar 2004 - 06:34 #2
Er du sikker på at filerne Counter.log og counter.txt findes?
Har du ASP på serveren?
Avatar billede x-man Nybegynder
12. februar 2004 - 11:06 #3
Hey syvon

jeg kigger på dem med det samme.

Og Hej muddi

Ja jeg er helt sikker på at begge filer findes. Derfor jeg fatter minus af hvad der foregår. Om jeg har ASP på serveren. Det går jeg da stærkt ud fra. Jeg bruger SSI (den der følger med Windows) og det plejer da at virke.

Begge to tusinde tak for indputtet :o)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
13. februar 2004 - 11:06 #4
hvis du er sikker på filen counter.txt eksisterer og at der står et tal på den første linie kan du gøre sådan:

<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<%
filsystem=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject");
//instream=filsystem.OpenTextFile(Server.MapPath("/exp/asp/counter.txt"), 1, true);
instream=filsystem.OpenTextFile("c:\Inetpub\wwwroot\Blandet\counter.txt", 1, true);
count=instream.ReadLine();
instream.Close();
count=parseInt(count)+1;
//out=filsystem.OpenTextFile(Server.MapPath("/exp/asp/counter.txt"), 2, true);
out=filsystem.Open.TextFile("c:\Inetpub\wwwroot\Blandet\counter.txt", 2, true);
out.WriteLine(count);
out.Close();
%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Hjemmeside t&aelig;ller, til at t&aelig;lle antal bes&oslash;gende</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
Denne side er blevet besøgt <%=count%> gange.
</body>
</html>

ellers skal du lave et tjeck, og evt. oprette en ny fil

ex: http://uniquem.dk/exp/asp/464203.asp
Avatar billede x-man Nybegynder
14. februar 2004 - 02:41 #5
Hej forstår det virkelig ikke ... men browser vil ikke engang vise siden hvis jeg slavisk kopiere det ovenstående script direkte ind i et nyt ark. og ja jeg er helt sikker på at counter.txt er der. Det jeg får ud af det, er en hvid side hvor scriptet står, lige som jeg jar skrevet det ind i stones web writer ... det er som om den slet ikke vil læse og tolke scriptet ... sig mig ...
er det mig der koger for vildt ???
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. februar 2004 - 11:49 #6
har du et link til siden?

er du sikker på at filen hedder .asp og at server er klar/kører?

http://uniquem.dk/exp/asp/464203.asp
http://uniquem.dk/exp/viskilde.asp?fil=/exp/asp/464203.asp
Avatar billede muddi Praktikant
14. februar 2004 - 12:55 #7
Du kan mig bekendt godt bruge SSI uden ASP... Jeg er ikke 100% sikker, da det er lang tid siden jeg har arbejdet på Windows platformen med ASP.

Men hvis dit script bliver vist som tekst i browseren tyder det på at serveren enten:

1) Ikke forbinder postfixet .asp med Active Server Pages
2) Ikke har startet ASP eller at ASP er stoppet
3) Ikke har ASP installeret overhovedet
4) Du har ikke ret til at afvikle ASP i det bibliotek

Prøv at afvikle følgende ASP i en ny side:

<%
response.write("Hej Verden!")
%>

Hvis der ikke udskrives noget, eller hvis teksten blot udskrives som tekst (du skal muligvis vælge Højreklik->Vis Kilde, da browseren muligvis tror det er et HTML-tag), så er du nødt til at kontakte dit webhotel.

/Morten
Avatar billede mm12010 Nybegynder
16. marts 2004 - 11:01 #8
x-man >> finder du ud af det ?-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
09. juni 2004 - 11:35 #9
.
Avatar billede x-man Nybegynder
09. oktober 2004 - 20:20 #10
Hey mm12010
Undskyld mit fravær. Nej det virker ikke og kom aldrig til det.
jeg har formateret og skiftet til apache og php.
ved stadig ikke hvad der gik galt. :o)

men tak for hjælpen alligevel :o)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
20. oktober 2004 - 19:50 #11
selv tak :o)