Avatar billede sub_zero Nybegynder
11. februar 2004 - 13:23 Der er 4 kommentarer

Baggrundsbillede på div-layer

Hey,

Jeg er ved at lave siden http://subzero.starthotel.dk/km/ - men jeg vil have et baggrunds billede (faktisk en border) rundt om hele siden, samtidigt med at siden bliver dynamisk, så den selv passer sig ind til sidens indholds størrelse.
Jeg har prøvet at placere en background="..." flere forskellige steder i kildekoden, men det er endnu ikke lykkedes mig at få billedet til også at ligge sig udfor de div's jeg har.

På forhånd tak!

Mvh
Kenneth Fuglsang
Avatar billede sukos Juniormester
11. februar 2004 - 15:18 #1
Er ikke helt med på hvad du vil?
Title på spm er jo noget om at bruge et baggrundsbillede i en div.
Men teksten snakker om placering ud for div?

Måske dette kan gi' lidt inspiration?

<html><head><title>Div backgrounds</title>
<style type="text/css">
body {margin: 0px; background-image: URL('body.gif'); background-repeat: no-repeat; background-position: top center; background-color: black; color: white; font-family: verdana; font-size: 1.2em;}

#id1 {position: relative; color: red; background-image: URL('div.gif'); background-repeat: repeat-x; background-color: purple;}
#id2 {position: relative; color: red; background-image: URL('div.gif'); background-repeat: repeat-x; background-color: yellow;}
</style>
</head>
<body>

<h1>HEJ DU</h1>

<div id="id1">Her er lidt tekst m.m., med et baggrundsbillede<br>
Baggrundsbilledet vises kun vandret<br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br></div>

<div id="id2">Her er lidt tekst m.m., med et baggrundsbillede<br>
Baggrundsbilledet vises kun vandret<br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br></div>
</body></html>
Avatar billede sub_zero Nybegynder
11. februar 2004 - 22:24 #2
Hey,

Det jeg gerne vil, er at få en blå border rundt om hele siden - hvilket jeg havde tænkt mig man kunne lave med et baggrundsbillede, som bliver repeatet, desværre kan jeg ikke få det til at blive repeatet, sandsynligvis fordi mine div's er sat til absolute som position.
Avatar billede sukos Juniormester
12. februar 2004 - 04:22 #3
hmm, du kan jo lave en tabel med borderen, og putte alt indhold ind i den.

<html><head><title>Div backgrounds</title>
<style type="text/css">
body {margin-top: 30px; background-color: white; color: black; font-family: verdana; font-size: 1.2em;}

#id1 {position: relative; color: red; background-image: URL('div.gif'); background-repeat: repeat-x; background-color: purple;}
#id2 {position: relative; color: red; background-image: URL('div.gif'); background-repeat: repeat-x; background-color: yellow;}
</style>
</head>
<body>
<center>
<table width="640" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border: solid #04199A; border-width: 1px; background-color: white;"><tr>
    <td><h1>HEJ DU</h1>

<div id="id1">Her er lidt tekst m.m., med et baggrundsbillede<br>
Baggrundsbilledet vises kun vandret<br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br></div>

<div id="id2">Her er lidt tekst m.m., med et baggrundsbillede<br>
Baggrundsbilledet vises kun vandret<br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br></div></td>
</tr></table>
</center>
</body></html>
Avatar billede roenving Novice
12. februar 2004 - 07:49 #4
Hvad med at lave det som her på E* ?-)

Bare:

body{background:#339}