Avatar billede 9in Nybegynder
11. februar 2004 - 01:16 Der er 8 kommentarer

DIGITUS USB 2 (4 indgange) Virker ikke optimalt.

Jeg har lige købt et Digitus PCI kort til 4 USB High Speed porte.

Info:
PCI-kort: Digitus (Version: DC-USB2-4 REV. 1.0)
OS: Windows Xp Prof. + Service Pack 1 (Helt opdateret)
Ext-HD: Maztor 250 GB OneTouch 5000XT

Problem:
Problemet ligger således, at jeg kan installer mit PCI kort - og windows konkluderer at PCI kortet fungere optimalt.
Når jeg så sætter min ene Maxtor HD i fungerer den også optimalt (den anden gør ikke). Når jeg så sætter den anden Maxtor 250GB HD i leder den efter ny Hardware og finder den, men når jeg så leder efter drevet er de begge væk.
Jeg har prøvet at sætte de to HD til min kærestes PC, hvor det volder INGEN problemer. Mzxtors HD er High Speed komplatible.
Hvad fanden kan problemet være?
Avatar billede dcheng Novice
11. februar 2004 - 03:23 #1
Problemet ligger i at WIndows XP som standard ikke understøtter Harddiske over 137GB så derfor skal du lave noget fiksfakserier ...løsning findes her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;303013
Avatar billede dcheng Novice
11. februar 2004 - 03:24 #2
btw hvis det ikke hjælper så understøtter dit bundkort ikke 48bit LBA ... jeg har prøvet det mit gamle Asus A7V ville ikke tage min 160GB så nu kan jeg kun se 137 af dem :(
Avatar billede 9in Nybegynder
11. februar 2004 - 04:11 #3
Min bundkort understøtter 48bit LBA. Og hvis jeg kører min HD over de indbyggede USB porte er der ingen problemer.
Avatar billede 9in Nybegynder
11. februar 2004 - 04:12 #4
... Problemet ligger så at de alm. UISB porte er ikke High Speed ;)
Avatar billede 9in Nybegynder
11. februar 2004 - 16:36 #5
Dcheng jeg tror du har ret... Mærkeligt at den kan kører så på de andre... Men det gider jeg ikke tænke nærmere over.
Grunden til jeg tror du har ret er fordi min printer, scanner etc VIRKER over de andre porte.
Nu er jeg så kommet til at få installeret "Q331958_WXP_SP2_x86_ENU.exe" og min Atapi.sys fil er nu en version 5.1.2600.1135.
Men hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede 9in Nybegynder
11. februar 2004 - 16:40 #6
Jeg har prøvet at gå ind i regedit men den lukker programmet ned med det samme... hvad kan fejlen være der?
Avatar billede 9in Nybegynder
11. februar 2004 - 16:42 #7
det skal lige siges at min pc opfører sig på samme måde når jeg trykker XRTL+ALT+DELETE med at lukke det vindue ned
Avatar billede dcheng Novice
12. februar 2004 - 03:56 #8
Hmmm jeg skal lige være med her? Du har altså nogle OnBoard USB1.1 Porte samt et PCI-USB Controller med 4 x 2.0 Porte...

Når du siger andre porte hvilke af dem er det så ??

Du siger du har fået version "5.1.2600.1135" af Atapi.sys det er også det du skal brege med mindre du har en Windows XP 64-bit version hvilket jeg tvivler på du har. Hvis du har så må du vel opgradere til "5.1.2600.1152" ved at køre en service pack...

Hvis det nu er en 32-bit version og du har sat "EnableBigLba" til "1" 1

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters\

.. så burde det virke. Hvis alt du har fortalt mig er sandt