Avatar billede csslover Nybegynder
09. februar 2004 - 10:25 Der er 5 kommentarer

tegn man skal undgå

jeg sidder og prøver at indsætte og update et par rækker i min tabel "notater"

den fejler bare en gang i mellem, min fejlmeddelelse er incorrect syntax...da den ikke fejler hele tiden er det vel et dumt tegn der ikke må bruges som er skyld i fejlen.

jeg har fjernet '

er der andre der skal taget højde for ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. februar 2004 - 10:32 #1
Der er ingen tegn man skal undgå eller fjerne. Man skal bare tage højde for dem.
I mysql kan du sætte en \ foran en ', og så fungerer den ganske fint.

Har du yderligere et eksempel på noget, der fejler, så kan vi sikkert se hvad der er galt.
Avatar billede csslover Nybegynder
09. februar 2004 - 10:35 #2
hmmm...skummelt...

jeg har nu prøvet at indsætte >> "jeg tester ' ' ' \ \ < >

det lader til at det er denne fætter der rent faktisk er skyld i fejlen... >  "\"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. februar 2004 - 10:53 #3
Ja, der skal også en \ foran en \ i teksten.

insert into tabel values ('Peter's skråstreg hedder \')

skal være

insert into tabel values ('Peter\'s skråstreg hedder \\')
Avatar billede csslover Nybegynder
09. februar 2004 - 11:06 #4
ok, har læst mig til at det er de her 5 jeg skal passe på, er der andre ?

>>

' Single quote
" Double quote
\ Blackslash
% Percent
_ Underscore
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. februar 2004 - 11:44 #5
Det er i hvert fald rigeligt. Hvis du brugte PHP som scriptsprog vil du se at
deres addslashes ikke sætter noget foran % og _ - andre sql-varianter har måske
noget med de tegn.