Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 18:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Åbne et explore vindue?

Hej

Sidder og er lige ved at færdige mit Delphi projekt. Mangler bare lige en hjælpe side og den vil jeg så gerne lave i html. Men hvordan får jeg delphi til at åbne en html side, som ligger lokalt på computeren?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2004 - 01:00 #1
Prøv med det her:

uses ShellApi;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  ShellExecute(0, 'open', 'c:\fil.htm', nil, nil, SW_SHOWNORMAL);
end;
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2004 - 10:40 #2
Jeps. Det virker. Mange tak. Smider du lige et svar ?
Avatar billede doc404 Novice
09. februar 2004 - 14:09 #3
uses
  ...ShellApi...
..
var
  url : string;
  url := 'http://www.eksperten.dk';

  ShellExecute(Application.Handle, nil, PChar(url), nil, nil, SW_SHOW);
Avatar billede doc404 Novice
09. februar 2004 - 14:14 #4
What? kunne ikke se de tidligere indlæg! Og kunne iøvrigt heller ikke læse spørgsmålet ;-)
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2004 - 14:18 #5
Svar :)
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2004 - 18:44 #6
Doc404: Tak for dit forslag, men hejhej var først.
Avatar billede ziggs Nybegynder
16. februar 2004 - 22:00 #7
Ved godt at tråden er lukket, men vil nu alligevel komme med et lille input. Der findes et program der kaldes Helpmaker, hvilket gør det meget nemt at lave hjælpefiler. Du kan benytte det program til at genere din hjælpefil, også implementere den i dit program via projekt indstillinger.
Herefter kan du bruge kommandoen Application.HelpCommand(HELP_CONTENTS,0)
til at eksekvere din hjælpefil :-)

Mvh Dennis Lauritzen