Avatar billede loudrup Nybegynder
08. februar 2004 - 16:55 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

valideringsregler på formmail

jeg har en mail formular der har følgende kode. (se nederst) men jeg vil gerne have nogle valideringsregler der fortæller brugeren at han skal indtaste sit navn (selvfølgelig kun hvis han prøver at sende uden dette felt er udfyldt).Yderligere vil jeg gerne have en regl der tjækker efter om der er et @ i mailadressen. Det er så meningen at der skal komme en meddelse hvis brugeren har glemt at skrive @. Hvordan gør jeg dette? Jeg har overhovedet ikke forstand på asp, så jeg håber at der er en der kan indsætte koden for mig.
Jeg har samme spørgsmål i asp kategorien, men der er ikke nogen der reagerer, derfor prøver jeg at se om der er nogen her der kan hjælpe mig.Hvis det er muligt så må i meget gerne indsætte koden der hvor den skal være i koden nedenfor, da jeg er temmelig umulig til asp. Jeg giver gerne mange point for noget hjælp.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<base target="main">
<title>kontakt os</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="website.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>

<FORM action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp" method="post">
  <p class="sideoverskrift">Kontakt os</p>
  <p class="normaltekst">De r&oslash;de stjerner udenfor nogen af felterne betyder
    at felterne skal udfyldes.</p>

  <table width="411" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="116" height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Firmanavn:
        &nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td width="293"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="Firmanavn">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="37"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kontaktperson:
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="kontaktperson">
        <font color="#FF0000">*</font> </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse
        : &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="adresse">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="34"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">postnummer:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="postnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">By:
        &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="By">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Telefonnummer:&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="telefonnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Mail:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="mail">
        <font color="#FF0000">*</font> </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="38"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;Kommentar:</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <textarea name="kommentar" cols="40" rows="10"></textarea>
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input name="submit" type="submit" value="Send">
        <input name="slet" type="reset" id="slet2" value="Slet alt">
        </font></td>
    </tr>
  </table>

    <INPUT type="hidden" name="recipient" value="mette@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="fromaddress" value="xxx@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="subject" value="Fra Cosmomedia">
    <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.cosmomedia.dk/tak_for_henvendelsen.htm">
    <INPUT type="hidden" name="orderby" value="Firmanavn,kontaktperson,adresse,postnummer,by,telefonnummer,mail,kommentar">
  <p></p>
</FORM>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. februar 2004 - 21:15 #1
Jeg ville nu nok bruge javascript i dit tilfælde, når du ikke gemmer til en database. Jeg tror ikke at du kan bruge formmail sammen med asp, du skal sikkert bruge Jmail i stedet for.

Men her er lidt til at arbejde videre med.

:-) karsten_larsen

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<base target="main">
<title>kontakt os</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="website.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>
<%
If Request.Form("submit") = "Send" then

' tjek om form kontaktperson er udfyldt
If Request.Form("kontaktperson") = "" then
    var_kontaktperson_advarsel = "Skal udyldes"
    var_kontaktperson = 0
    else
    var_kontaktperson = 1
end if

' funktion som tjeker emails
Function MailOK(Streng)
    Dim myReg
    Set myReg = New RegExp
    myReg.IgnoreCase = True
    myReg.Pattern = "^[a-z0-9\.\-\_]+\@[a-z0-9\.\-]+\.[a-z]{2,4}$"
    MailOK = myReg.Test(Streng)
End Function

'tjek om email er korrekt
    if MailOK(Request.Form("mail")) then
          var_mail_okay = 1
    else
          var_mail_advarsel = "Ikke gyldig mail"
        var_mail_okay = 0
    end if

' hvis alt er som det skal være
IF var_mail_okay = 1 AND     var_kontaktperson = 1 then

' HERFRA SKAL DET SENDES VIDERE

Response.Redirect("http://www.cosmomedia.dk/tak_for_henvendelsen.htm")

end if

%>

<FORM action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp" method="post">
  <p class="sideoverskrift">Kontakt os</p>
  <p class="normaltekst">De r&oslash;de stjerner udenfor nogen af felterne betyder
    at felterne skal udfyldes.</p>

  <table width="411" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="116" height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Firmanavn:
        &nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td width="293"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="Firmanavn">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="37"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kontaktperson:
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="kontaktperson">
        <font color="#FF0000">*</font> <% Response.Write(var_kontaktperson_advarsel) %></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse
        : &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="adresse">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="34"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">postnummer:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="postnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">By:
        &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="By">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Telefonnummer:&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="telefonnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Mail:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="mail">
        <font color="#FF0000">*</font> <% Response.Write(var_mail_advarsel) %></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="38"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;Kommentar:</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <textarea name="kommentar" cols="40" rows="10"></textarea>
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input name="submit" type="submit" value="Send">
        <input name="slet" type="reset" id="slet2" value="Slet alt">
        </font></td>
    </tr>
  </table>

    <INPUT type="hidden" name="recipient" value="mette@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="fromaddress" value="xxx@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="subject" value="Fra Cosmomedia">
    <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.cosmomedia.dk/tak_for_henvendelsen.htm">
    <INPUT type="hidden" name="orderby" value="Firmanavn,kontaktperson,adresse,postnummer,by,telefonnummer,mail,kommentar">
  <p></p>
</FORM>

</BODY>
Avatar billede loudrup Nybegynder
09. februar 2004 - 09:17 #2
nu har jeg indsat denne kode og oploadet det, men jeg kan ikke få det til at virke. Når jeg går ud på siden og vil se min kontakt side får jeg denne meddelelse.Men jeg ved at webhotellet accepterer asp så hvad er der galt?

There is a problem with a program on the page you are trying to reach, and the page cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Open the www.cosmomedia.dk home page, and then look for links to the information you want.
Click the Refresh button, or try again later.

HTTP 403.1 Forbidden: Execute Access Forbidden
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Background:
You have attempted to execute a CGI, ISAPI, or other executable program from a directory that does not allow programs to be executed.

More information:
Microsoft Support
Avatar billede loudrup Nybegynder
09. februar 2004 - 09:22 #3
Dette er koden nøjagtigt som jeg har sat den ind:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<base target="main">
<title>kontakt os</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="website.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>
<%
If Request.Form("submit") = "Send" then

' tjek om form kontaktperson er udfyldt
If Request.Form("kontaktperson") = "" then
    var_kontaktperson_advarsel = "Skal udfyldes"
    var_kontaktperson = 0
    else
    var_kontaktperson = 1
end if

' funktion som tjeker emails
Function MailOK(Streng)
    Dim myReg
    Set myReg = New RegExp
    myReg.IgnoreCase = True
    myReg.Pattern = "^[a-z0-9\.\-\_]+\@[a-z0-9\.\-]+\.[a-z]{2,4}$"
    MailOK = myReg.Test(Streng)
End Function

'tjek om email er korrekt
    if MailOK(Request.Form("mail")) then
          var_mail_okay = 1
    else
          var_mail_advarsel = "Ikke gyldig mail"
        var_mail_okay = 0
    end if

' hvis alt er som det skal være
IF var_mail_okay = 1 AND    var_kontaktperson = 1 then

' HERFRA SKAL DET SENDES VIDERE

Response.Redirect("http://www.cosmomedia.dk/tak_for_henvendelsen.htm")

end if

%>

<FORM action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp" method="post">
  <p class="sideoverskrift">Kontakt os</p>
  <p class="normaltekst">De r&oslash;de stjerner udenfor nogen af felterne betyder
    at felterne skal udfyldes.</p>

  <table width="411" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="116" height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Firmanavn:
        &nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td width="293"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="Firmanavn">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="37"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kontaktperson:
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="kontaktperson">
        <font color="#FF0000">*</font> <% Response.Write(var_kontaktperson_advarsel) %></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse
        : &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="adresse">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="34"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">postnummer:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="postnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">By:
        &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="By">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Telefonnummer:&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="telefonnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Mail:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="mail">
        <font color="#FF0000">*</font> <% Response.Write(var_mail_advarsel) %></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="38"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;Kommentar:</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <textarea name="kommentar" cols="40" rows="10"></textarea>
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input name="submit" type="submit" value="Send">
        <input name="slet" type="reset" id="slet2" value="Slet alt">
        </font></td>
    </tr>
  </table>

    <INPUT type="hidden" name="recipient" value="mette@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="fromaddress" value="xxx@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="subject" value="Fra Cosmomedia">
    <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.cosmomedia.dk/tak_for_henvendelsen.htm">
    <INPUT type="hidden" name="orderby" value="Firmanavn,kontaktperson,adresse,postnummer,by,telefonnummer,mail,kommentar">
  <p></p>
</FORM>

</BODY>
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. februar 2004 - 13:03 #4
hmm - jeg har lavet det med javascript, så det fungerer.

:-) karsten_larsen

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<base target="main">
<title>kontakt os</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="website.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>
<script type="text/javascript">

function validering(f){
  if(f.kontaktperson.value=='')    {
    alert('Du skal udfylde feltet med dit navn!');
    f.kontaktperson.focus();
    return false;
  }

  var regexp = /^[\w\.\-_]+@[\w\-_]+\.[\w\.\-_]+$/i;
  tekst=f.mail.value.toLowerCase();
  if (!regexp.test(tekst)){
      alert ("Der skal stå en gyldig e-mail adresse i tekst feltet");
      f.mail.focus();
      return false;
  }

</script>

<body>

<FORM name="frminfo" action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp" method="post" onsubmit="return validering(this);">
  <p class="sideoverskrift">Kontakt os</p>
  <p class="normaltekst">De r&oslash;de stjerner udenfor nogen af felterne betyder
    at felterne skal udfyldes.</p>

  <table width="411" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="116" height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Firmanavn:
        &nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td width="293"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="Firmanavn">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="37"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kontaktperson:
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="kontaktperson">
        <font color="#FF0000">*</font> </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse
        : &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="adresse">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="34"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">postnummer:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="postnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">By:
        &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="By">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Telefonnummer:&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="telefonnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Mail:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="mail">
        <font color="#FF0000">*</font> </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="38"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;Kommentar:</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <textarea name="kommentar" cols="40" rows="10"></textarea>
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input name="submit" type="submit" value="Send">
        <input name="slet" type="reset" id="slet2" value="Slet alt">
        </font></td>
    </tr>
  </table>

    <INPUT type="hidden" name="recipient" value="mette@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="fromaddress" value="xxx@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="subject" value="Fra Cosmomedia">
    <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.cosmomedia.dk/tak_for_henvendelsen.htm">
    <INPUT type="hidden" name="orderby" value="Firmanavn,kontaktperson,adresse,postnummer,by,telefonnummer,mail,kommentar">
  <p></p>
</FORM>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede loudrup Nybegynder
09. februar 2004 - 21:17 #5
karsten_larsen, nu har jeg prøvet at indsætte koden nøjagtigt som du har skrevet den ovenfor, men det virker ikke. Du kan prøve at besøge hjemmesiden på www.cosmomedia.dk og trykke på mail knappen, så kan du se hvad den fortæller mig. Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert.
Avatar billede loudrup Nybegynder
09. februar 2004 - 21:34 #6
Hov, jeg opdagede at når jeg kigger på siden gennem dreamweaver MX så virker det fint, men når så jeg loader det op så virker det ikke. Hvad er problemet nu??
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
10. februar 2004 - 08:32 #7
Jeg tvivler på at denne action er den rigtige i formen! Hvor har du den fra?Har du modtaget post fra den før?

<FORM name="frminfo" action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp" method="post" onsubmit="return validering(this);">
Avatar billede bojohansen Nybegynder
11. februar 2004 - 19:55 #8
Prøv denne som også er baseret på java.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<base target="main">
<title>kontakt os</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="website.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function MM_validateForm() { //v4.0
  var i,p,q,nm,test,num,min,max,errors='',args=MM_validateForm.arguments;
  for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) { test=args[i+2]; val=MM_findObj(args[i]);
    if (val) { nm=val.name; if ((val=val.value)!="") {
      if (test.indexOf('isEmail')!=-1) { p=val.indexOf('@');
        if (p<1 || p==(val.length-1)) errors+='- '+nm+' skal være en e-mail adresse.\n';
      } else if (test!='R') { num = parseFloat(val);
        if (isNaN(val)) errors+='- '+nm+' must contain a number.\n';
        if (test.indexOf('inRange') != -1) { p=test.indexOf(':');
          min=test.substring(8,p); max=test.substring(p+1);
          if (num<min || max<num) errors+='- '+nm+' must contain a number between '+min+' and '+max+'.\n';
    } } } else if (test.charAt(0) == 'R') errors += '- '+nm+' skal udfylles.\n'; }
  } if (errors) alert('Der er følgende fejl:\n'+errors);
  document.MM_returnValue = (errors == '');
}
//-->
</script>
</head>

<body>

<FORM action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp" method="post" onSubmit="MM_validateForm('kontaktperson','','R','mail','','RisEmail');return document.MM_returnValue">
  <p class="sideoverskrift">Kontakt os</p>
  <p class="normaltekst">De r&oslash;de stjerner udenfor nogen af felterne betyder
    at felterne skal udfyldes.</p>

  <table width="411" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="116" height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Firmanavn:
        &nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td width="293"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="Firmanavn">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="37"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kontaktperson:
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="kontaktperson">
        <font color="#FF0000">*</font> </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse
        : &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="adresse">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="34"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">postnummer:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="postnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">By:
        &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="By">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Telefonnummer:&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="telefonnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Mail:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="mail">
        <font color="#FF0000">*</font> </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="38"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;Kommentar:</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <textarea name="kommentar" cols="40" rows="10"></textarea>
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input name="submit" type="submit" value="Send">
        <input name="slet" type="reset" id="slet2" value="Slet alt">
        </font></td>
    </tr>
  </table>

    <INPUT type="hidden" name="recipient" value="mette@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="fromaddress" value="xxx@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="subject" value="Fra Cosmomedia">
    <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.cosmomedia.dk/tak_for_henvendelsen.htm">
    <INPUT type="hidden" name="orderby" value="Firmanavn,kontaktperson,adresse,postnummer,by,telefonnummer,mail,kommentar">
  <p></p>
</FORM>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede bojohansen Nybegynder
11. februar 2004 - 20:00 #9
Du kan få mange flere funktioner og et mere proffesionelt look på fejl meddelser hvis det laves med .asp + det da vil virke i alle browsere da serveren checker formen og ikke klientens browser som ved javascript.
Men dette er lidt mere omfattende og kræver at du ved lidt eller en del til .asp, det er egentligt ganske simpelt men jeg har ikke tid til at gøre det for dig.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
11. februar 2004 - 20:04 #10
http://www.bojohansen.dk/privat/opret.asp

Et eksempel på serverside form checking. Submit en tom form og se hvad der sker.
Avatar billede loudrup Nybegynder
13. februar 2004 - 19:08 #11
Karsten_larsen. Jeg har modtaget mail fra den før.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
13. februar 2004 - 21:16 #12
hmm

Prøv dette, her er det kun onsubmit i formen som er tilføjet din oprindelige kode.

Har du Jmail til rådighed?

:-) karsten_larsen

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<base target="main">
<title>kontakt os</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="website.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>
<script type="text/javascript">

function validering(f){
  if(f.kontaktperson.value=='')    {
    alert('Du skal udfylde feltet med dit navn!');
    f.kontaktperson.focus();
    return false;
  }

  var regexp = /^[\w\.\-_]+@[\w\-_]+\.[\w\.\-_]+$/i;
  tekst=f.mail.value.toLowerCase();
  if (!regexp.test(tekst)){
      alert ("Der skal stå en gyldig e-mail adresse i tekst feltet");
      f.mail.focus();
      return false;
  }

</script>

<body>

<FORM  action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp" method="post" onsubmit="return validering(this);">
  <p class="sideoverskrift">Kontakt os</p>
  <p class="normaltekst">De r&oslash;de stjerner udenfor nogen af felterne betyder
    at felterne skal udfyldes.</p>

  <table width="411" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="116" height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Firmanavn:
        &nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td width="293"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="Firmanavn">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="37"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kontaktperson:
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="kontaktperson">
        <font color="#FF0000">*</font> </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse
        : &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="adresse">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="34"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">postnummer:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="postnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">By:
        &nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="By">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="36"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Telefonnummer:&nbsp;&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="telefonnummer">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Mail:&nbsp;</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input type="text" name="mail">
        <font color="#FF0000">*</font> </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="38"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;Kommentar:</font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <textarea name="kommentar" cols="40" rows="10"></textarea>
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="35"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">&nbsp;
        </font></td>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
        <input name="submit" type="submit" value="Send">
        <input name="slet" type="reset" id="slet2" value="Slet alt">
        </font></td>
    </tr>
  </table>

    <INPUT type="hidden" name="recipient" value="mette@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="fromaddress" value="xxx@cosmomedia.dk">
    <INPUT type="hidden" name="subject" value="Fra Cosmomedia">
    <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.cosmomedia.dk/tak_for_henvendelsen.htm">
    <INPUT type="hidden" name="orderby" value="Firmanavn,kontaktperson,adresse,postnummer,by,telefonnummer,mail,kommentar">
  <p></p>
</FORM>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede loudrup Nybegynder
16. februar 2004 - 11:10 #13
karsten_larsen nu virker det sku. Det var dejligt. Jeg tror at problemet var at jeg havde navngivet min side med .asp og da jeg ændrede det til .htm så virkede det. Jeg giver dig hermed dine velfortjente point
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
16. februar 2004 - 16:20 #14
Det var godt - tak for point.

:-)karsten_larsen