Avatar billede munken1000 Nybegynder
07. februar 2004 - 15:06 Der er 3 kommentarer

Højre aligne et enkelt link i div-box

Jeg har den her <div> box som indholder en menu med links:

Kilde:

<div id="menu">
<a class="menu" href="news.php" title="News about the room">News</a>
...(flere links)...
<a class="menu" href="main_da.php" title="This page in danish">Dansk</a>
</div>

CSS:

  #menu {
    border:solid;
    border-width:thin;
    position: relative;
    width:100%;
    height:1em;
    top: 0;
    right: 0;
    left: 0;
    bottom: 0;
    background:#9a0021;
    font-weight: bold;
        }

I menuen vil jeg gerne have et link til en dansk udgave af siden, og det link vil jeg gerne (som det eneste) have placeret til højre i menuen.
Hvordan gør jeg så det? :)
Jeg kunne forestille mig at man kunne gøre det med tabeler, men så er der vel ikke grund til at bruge en <div> overhovedet?

Munk
Avatar billede roenving Novice
07. februar 2004 - 15:22 #1
Prøv:

<div id="menu">
<div style="float:right">
<a class="menu" href="main_da.php" title="This page in danish">Dansk</a>
</div>
<a class="menu" href="news.php" title="News about the room">News</a>
...(flere links)...
</div>
Avatar billede mik789 Nybegynder
10. februar 2004 - 08:02 #2
Du er nok nødt til at have lidt mere med:

<div id="menu">
<div style="float:left;"><a class="menu" href="news.php" title="News about the room">News</a></div>
<div style="float:right;"><a class="menu" href="main_da.php" title="This page in danish">Dansk</a></div>
<div style="clear:right;"><a class="menu" href="main_da.php" title="This page in danish">Dansk</a></div>
....(flere links)...
</div>

Float har indvirkning på de følgende DIV'er, derfor "bryder" man floatet igen med clear
//mik
Avatar billede mik789 Nybegynder
10. februar 2004 - 08:08 #3
tredje link er selvfølgelig et andet end de to foregående. Altså:

<div id="menu">
<div style="float:left;"><a class="menu" href="news.php" title="News about the room">News</a></div>
<div style="float:right;"><a class="menu" href="main_da.php" title="This page in danish">Dansk</a></div>
<div style="clear:right;"><a class="menu" href="andenSide.php" title="Et andet link">Næste link</a></div>
....(flere links)...
</div>