Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
27. januar 2001 - 03:31 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Kom med konstruktiv kritik, tak

Hvad skal laves anderledes og hvad er godt? (Hvis der er noget godt)

http://www.websetter.dk
Avatar billede zhatten Nybegynder
27. januar 2001 - 03:43 #1
Hej, jeg kan lige fortælle jeg sidder på et Hospital er med min MOAR på arbejde, og det er en rimlig stor puter skærm op løsning 1024x768 16 bit farver (blot så du ved det )

1. Skal jeg starte med at læse det på den orange eller det på den sorte baggrund først ?

2. Det tog lidt tid inden jeg fandt den menu i højre side troede bare det var overskrifter, når man ser siden, synes jeg den er uoverskuelig man ved ikke hvor man skal starte med at læse og menuen er svær at finde.

3. I har ingen priser er det gratis eller hvad ?

4. siden virker ikke helt i top, i forhold til i vil sælge webdesign.

siden er MEGET enkel og hurtig at hente, men uoverskuelig.

- Zhatten
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. januar 2001 - 07:52 #2
Fin eyecatcher ide med den der orange/sort opdeling. Men pas på, på skærme med anden indstilling eller dårlig gamma begynder den der orange hurtigt at skrige. Den er lige lidt over grænsen på min skærm.

Den hvide tekst på sort baggrund er ikke nær så læselig som den sorte tekst på orange baggrund. prøv at bolde fonten lidt mere eller brug en større.

Justerer sig godt til \"for store\" skærme. knapt så godt til \"for små\". Den sorte side mister tekst når vinduet bliver for smalt (og ingen horisontal scrollbar? (NS4.7)).

Som zhatten siger: gør links synlige som links.

Margin mod midtlinien bør være ens (eller ihvertfald ikke SÅ forskellig) på de to sider af vinduet.

Pas på med <br> til tekstdeling. Hvis din <br> tag ikke kommer helt op bagved den tekst der skal skilles får du et \"extra\" blanktegn som det bagved ordet \"medarbejdere.\" i anden paragraf.

Produkter.
Det er et link og der reloades, men jeg kan ikke se noget der ændrer sig. Det ser ud som i laver siden i php. Så brug php-en til at sørge for at \"Ingen Ændring\" links virkelig ikke er links (eg fontsize+2 og evt en trekant foran der peger over i venstre \"ramme\").

Referencer.
Pas på med links til andre sites som referencer. I laver faktisk gode sider og der er lovlig stor risiko for at klienten bliver optaget af det han finder i referencen og glemmer at komme tilbage. Net surfere har ikke vældig meget \"attention span\".

Kontakt.
Igen, gør links SYNLIGE som links. Man skal direkte lede for at opdage at navn,titel linierne er mailto: links.

Men alt ialt: Flot!

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. januar 2001 - 08:04 #3
Rettelse: Jo produkter har en anden højreramme, jeg må have klikket, før jeg vidste. Men alligevel: indiker (og deaktiver) det aktuelle link.
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
27. januar 2001 - 10:07 #4
JakobA>>Tak for god konstruktiv kritik, der er dog ikke lige ret meget af det jeg umiddelbart vil lave om, ikke som den er nu, men når der kommer mere på vil det nok blive nødvendigt for at gøre det mere overskueligt..

Jeg mener ikke at det gør noget at man tvinger brugeren til at tænke lidt ;-) Jeg ved godt at det ikke er god kutyme og måske skræmmer nogen væk, men so be it, vi skal ikke leve af det, men udelukkende lære af det.

Som det er nu, er sitet alligevel mest et reference site, et sted vi guider folk hen for at vise vores kunnen. Et samlested for vores referencer.

Men senere vil der blive fyldt mere på, men der skal jo tid til det hele.
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
27. januar 2001 - 10:12 #5
Zhatten>> Priser? Du ved da vist godt at man ikke sætter en fast pris på et website, det er totalt umuligt, priserne varierer jo fra opgave til opgave.

Siden er med vilje gjort anderledes, fordi der findes så utroligt mange sider med en kedelig venstrestillet menu og en frame i højre side.. *Znoooork* Jeg vil gøre vores links mere tydelige, det vil nok hjælpe på det..

Jeg glemte at sige at jeg nok skal uddele pointene, jeg vil bare godt lige have mere respons fra andre inden jeg lukker spørgsmålet... Kommer der nogle virkelige guldkorn er jeg også villig til at smide flere point i..
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 11:26 #6
Sig mig, er du helt ny herinde? Nej, du har været her i 95 dage. Så burde du da være for erfaren til at afvise zhatten og jacoba. Lad dog deres svar stå åbne, hvis du vil give dem point.

Jeg havde egentlig noget konstruktivt af sige om dit site, men nu gider jeg altså ikke, når jeg kan se hvad takken er for god konstruktiv kritik.

NASSERØV
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
27. januar 2001 - 11:54 #7
pstric>> Jeg må da undskylde og sige at jeg faktisk ikke var klar over at jeg kunne lade deres svar stå åbne.. Jeg vil sgu ikke nasse på nogen over hovedet og giver gerne de point til dem, no problem what so ever..

Jeg er taknemmelig for den konstruktive kritik de har givet og vil da gerne have mere at samme skuffe. Hvis jeg lukker spørgsmålet får jeg vel ikke mere respons?

Ellers må en eller anden da gerne lige fortælle mig hvordan det fungerer.

Jeg er da ked af at jeg åbenbart har gjort i nælderne på det punkt..
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
27. januar 2001 - 11:56 #8
Og til zhatten og jakoba, svar lige igen så jeg kan rette op på min fejl..
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
27. januar 2001 - 11:57 #9
Der ud over har jeg lige tilført extra point så der er noget at deles om..
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 11:59 #10
xdslinfo.dk>> Undskyld det hårde udtryk! Jeg havde bare forventet lidt mere tålmodighed fra en så gammel bruger.

Du har lovet at rette på fejlen nu, og så skal du ikke høre mere fra min side.
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
27. januar 2001 - 12:13 #11
pstric>> Jeg ville da gerne høre hvad du havde at sige om sitet ;-) Og selv om jeg har været oprettet her inde i 95 dage har jeg først her på det sidste været aktiv.. Derfor min uvidenhed..
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 12:20 #12
xdslinfo.dk>> Jeg skrev ikke min kritik ned, og ved nærmere gennemsyn kan jeg se, at det hele er nævnt af zhatten og jakoba.
Avatar billede js17dk Nybegynder
27. januar 2001 - 13:18 #13
Jeg ville nok sætte en firkant om linksne.
Og så ville jeg fjerne \"keder du dig?\", den er ellers meget god men hører ikke hjemme på en webdesign side.
Måske en firkandt rundt om Reference-billederne.

Og skriv lige noget under \"Websetter Design\" for at gøre siden fuldendt

Ellers er side flot
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
27. januar 2001 - 22:18 #14
Nu har jeg et problem.. Hvordan bærer jeg mig af med at give zhatten og jakoba de point de fortjener?
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 22:22 #15
Du opretter et spørgsmål til 0 point med overskriften \'Point til zhatten og jakoba\', hvor du beder dem om at afgive et svar her. Og husk et link!
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2001 - 11:23 #16
Tak til pstric og xdsinfo.dk :-))
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2001 - 11:38 #17
xdsinfo.dk >> For at undgå at acceptere/afvise uden at ville det skal du blot holde nallerene helt og aldeles fra selecktboxen og knapperne ovenover textareaen. Hold dig til radioknapper og udfør knappen nede til venstre. Det er et grumme hyppigt problem fo de knapper står jo der og ser så fristende ud med \"Nu kan du ...\" tekst somom du SKAL gøre noget her og nu.
pstric >> Men: Hvorfor har jeg ikke fået en eneste advis e-mail om jeres email-snak igår?  Jeg har stadig hak i selectboxen. Mon ikke vi snarere skulle gå over i \"om Eksperten\" og sparke til admin.
Avatar billede zhatten Nybegynder
28. januar 2001 - 17:31 #18
skal jeg komme med et svar her ?
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
28. januar 2001 - 22:21 #19
Tak til de forskellige der har hjulpet mig i denne \"tråd\"