Avatar billede dna Nybegynder
06. februar 2004 - 18:44 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Diverse .NET spørgsmål!

Hej alle.

Jeg vil prøve at lave et lille program for sjov, og har nu en del spørgsmål, som jeg gerne ville have besvaret. Jeg har fundet en program som har nogle af de GUI elementer, som mit program også gerne skulle have, så jeg tager udgangspunkt i det:
http://www.weblogexpert.com/images/sshot1.png

- Jeg er rimelig blank med hensyn til at programmere (Specielt GUI) til .NET, så er måske nogle newbie spørgsmål.

1. Når man har f.eks. sådan en toolbar med nogle ikoner som på billedet, og når man trykker på et af dem, så skal der ændes en MASSE (visuelt) i sit program. Faktisk som at vise en ny side (hvis det var en hjemmeside) - hvordan opdeler man sit program sådan? Tilføjer man sine elementer til forskellige paneler og så laver noget visible halløj - eller hvordan?

2. Hvad skal man bruge for at lave sådan en 'tabel', som de har listet deres "profiler" i på dette billede?

3. Nogen gode steder at finde sådanne flotte ikoner?

Det var lige 3 hurtige fra hoften.
Håber at nogen gider svare. :-)

dna
Avatar billede mufoxe Nybegynder
07. februar 2004 - 11:28 #1
Lige som med HTML sider, kan man have mere end en WinForm i sin applikation. Oftest gør man det, at man åbner en helt ny form og præsenterer de nye valg på denne. Det er meget simpelt.
F.eks.
tilføj en ny winform ved navn MinForm og i koden på knappen gør du noget i retning af:

Dim minForm As New MinForm()
min.Form.Show()
Avatar billede dna Nybegynder
07. februar 2004 - 14:22 #2
mufoxe: Tak for svaret. Hvad så hvis man vil have nogle generelle træk til at gå igen. Sin hovedmenu, toolbar, statusbar osv..

Hvordan vil man så lettest lave dette?

dna
Avatar billede mufoxe Nybegynder
07. februar 2004 - 21:38 #3
Du kan lade forme nedarve fra hinanden. Hvis du laver form A og form B og placerer dine kontroller, som skal gå igen på form A, kan du lave følgende:

Class B
  Inherits A
Avatar billede dna Nybegynder
09. februar 2004 - 17:43 #4
1. Fik mufoxe svaret på! 1/3 point til ham! :D
2. Brugte en listview!
3. Sjovt nok kunne google.com hjælpe mig!

Lukker ned igen!

dna