Avatar billede ereoljo Nybegynder
06. februar 2004 - 14:21 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

File summary på en fil

Hej

Jeg søger en mulighed for at skrive noget tekst til en fils "file summary", det er den man finder, hvis man højre klikker og properties og vælger fanebladet summary på en fil.

er der nogen der ude som har prøvet dette.
Avatar billede ereoljo Nybegynder
11. februar 2004 - 08:48 #1
er der nogen som kan svare på om ovenstående spørsmål er muligt.
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
13. februar 2004 - 10:43 #2
hmm... er ikke helt sikker på at det kan lade sig gøre at ændre i det, men vil da lige prøve at undersøge sagen når jeg har tid. har selv tænkt meget på det, men tvivler nu meget. Skriver hvis jeg finder ud af noget.
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
13. februar 2004 - 14:42 #3
hmm.. når må hellere lige give et svar så..

har leget lidt med at åbne en fil som binary, meget sjovt, man kan ændre i en masse ting, bl.a ædnre i label's caption's.. bruger jeg nogle gange til at gemme indstillinger i. Når men fandt ud af at man kan ændre File properties på samme måde, man skal bare søge efter det man vil ændre, f.eks FileVersion og ProduktName, men man skal bare finde den tekst man vil i EXE_string format dvs. at der skal være et chr(0) mellem hvert tegn, så søger man bare efter med en Instr og tager så det næste der kommer derefter, bare lige nogle forholdsregler, men lære du nok.. teksten af den nye tekst, Produktname osv. skal være lige så langt som det originale, du kan ikke gøre den længere, men du kan gøre den kortere hvis du laver nogle mellemrum bagefter, og lidt andet men finder du af hen ad vejen.

Eksempel på write og read binary.

Private Sub Command1_Click()
cmdopen.ShowOpen
Open cmdopen.FileName For Binary Access Read As #1
If LOF(1) = 0 Then Exit Sub
Dim inputstr As String
inputstr = Space$(LOF(1))
Get #1, , inpustr
Close #1
RichTextBox1.Text = inputstr
End Sub

Private Sub Command2_Click()
cmdsave.ShowSave
Open cmdsave.FileName For Binary Access Write As #2
Dim outputstr As String
outputstr = RichTextBox1.Text
Put #2, , outputstr
Close #2
End Sub

og så skal du bare ændre det du vil i richtextboxen og gemme den med med koden i command1_click..

detalieret nok? ellers så spørg løs..
Håber det kunne hjælpe lidt..
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
13. februar 2004 - 14:58 #4
forresten så er disse de forskellige properties du kan søge/bruge, men husk de skal være i EXE_String, så der skal være et chr(0) mellem hvert bogstav/tegn:

FileVersion
FileDescription
LegalCopyright
Comments
CompanyName
InternalName
LegalTrademarks
ProductName
ProductVersion
Contact

det er de eneste jeg lige ved er der..
Avatar billede ereoljo Nybegynder
16. februar 2004 - 07:40 #5
Jeg prøver din løsning tak.
Avatar billede ereoljo Nybegynder
16. februar 2004 - 07:41 #6
Skriv et svar så får du points.
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
16. februar 2004 - 16:27 #7
jeg har gavet svar.. men her er et mere så.. :D:D
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
19. februar 2004 - 23:27 #8
virker det?.. og må jeg ikke få for point for det?... :D
Avatar billede ereoljo Nybegynder
20. februar 2004 - 08:37 #9
Værsågod undskyld forsinkelsen.