Avatar billede jetrit Nybegynder
06. februar 2004 - 11:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

java versioner

Hej der jeg har et lille problem med versioner.

jeg skal køre på en WASAD 4.0.0

når jeg spørg hvilken java version den kørre på får jeg følgene svar.
Java Runtime Environment version: 1.3.0
Java Runtime Environment vendor: IBM Corporation

Java Runtime Environment specification name: Java Platform API Specification
Java Runtime Environment specification vendor: Sun Microsystems Inc.
Java Runtime Environment specification version: 1.2
Java Virtual Machine implementation version: 1.3.0

betyder det at jeg kørre j2ee 1.3 eller 1.2??

og betyder det så at der ikke er understøttelse af ejb spec 2.0
Avatar billede jetrit Nybegynder
06. februar 2004 - 11:11 #1
kan det være at det er IBM java 1.3 bygget på sun 1.2
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2004 - 14:23 #2
IBM Java 1.3.0 burde være kompatibelt med med SUN Java 1.3.0
Avatar billede jetrit Nybegynder
06. februar 2004 - 14:52 #3
men hvad forskellen mellem
System.getProperties.getPropperty("java.specification.version")
System.getProperties.getPropperty("java.version")
den ene retunere 1.3 og den anden 1.2
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2004 - 15:05 #4
Det første er major version 1.2 1.3 etc.

Det andet er den præcise version 1.2.2 1.3.0 1.3.1 etc.

Jeg prøvede lige på:

Classic VM (build 1.3.1, J2RE 1.3.1 IBM Windows 32 build cn131w-20021107 ORB130
(JIT enabled: jitc))

og fik:

1.3
1.3.1

og:

Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.3.1-b24, mixed mode)

1.3
1.3.1

intet usædvaneligt !
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2004 - 15:05 #5
Jeg er desværre ikke lige i nærheden af en IBM 1.3.0 (kommer det først imorgen)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2004 - 15:07 #6
WSAD 4 børe være J2SE 1.3 og J2EE 1.2
Avatar billede jetrit Nybegynder
06. februar 2004 - 15:19 #7
prøv denne den siger at der er forskeld på vendor

public class Systemoplysninger {

    public static void main(String[] args) {
        System.out.println("UDSKRIVNING AF SYSTEMOPLYSNINGER:");
        System.out.println();
        System.out.println("Java Runtime Environment version: "+System.getProperties().getProperty("java.version"));
        System.out.println("Java Runtime Environment vendor: "+System.getProperties().getProperty("java.vendor"));
        System.out.println();
        System.out.println("Java vendor URL: "+System.getProperties().getProperty("java.vendor.url"));
        System.out.println();
        System.out.println("Java installation directory: "+System.getProperties().getProperty("java.home"));
        System.out.println();
        System.out.println("Java Virtual Machine specification version: "+System.getProperties().getProperty("java.vm.specification.version"));
        System.out.println("Java Virtual Machine specification vendor: "+System.getProperties().getProperty("java.vm.specification.vendor"));
        System.out.println("Java Virtual Machine specification name: "+System.getProperties().getProperty("java.vm.specification.name"));
        System.out.println();
        System.out.println("Java Virtual Machine implementation version: "+System.getProperties().getProperty("java.vm.version"));
        System.out.println("Java Virtual Machine implementation vendor: "+System.getProperties().getProperty("java.vm.vendor"));
        System.out.println("Java Virtual Machine implementation name: "+System.getProperties().getProperty("java.vm.name"));
        System.out.println();
        System.out.println("Java Runtime Environment specification version: "+System.getProperties().getProperty("java.specification.version"));
        System.out.println("Java Runtime Environment specification vendor: "+System.getProperties().getProperty("java.specification.vendor"));
        System.out.println("Java Runtime Environment specification name: "+System.getProperties().getProperty("java.specification.name"));
    }

det giver :

UDSKRIVNING AF SYSTEMOPLYSNINGER:

Java Runtime Environment version: 1.3.0
Java Runtime Environment vendor: IBM Corporation

Java vendor URL: http://www.ibm.com/

Java installation directory: C:\Program Files\IBM\Application Developer\jre

Java Virtual Machine specification version: 1.0
Java Virtual Machine specification vendor: Sun Microsystems Inc.
Java Virtual Machine specification name: Java Virtual Machine Specification

Java Virtual Machine implementation version: 1.3.0
Java Virtual Machine implementation vendor: IBM Corporation
Java Virtual Machine implementation name: Classic VM

Java Runtime Environment specification version: 1.2
Java Runtime Environment specification vendor: Sun Microsystems Inc.
Java Runtime Environment specification name: Java Platform API Specification

det hele drejersig om at jeg skal køre message driven beans, men det ser ikke ud til at være muligt.
tror du det kan være versionen er for gammel?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2004 - 15:22 #8
At specifikationen er SUN og implementationen er IBM er jo sandt !

Så ingen overraskelse i det.

Det overraskende er at specifikationens version er 1.2 - jeg kan checke min
3.0 engang i morgen eftermiddag.

Men måske har IBM bare glemt at opdatere noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2004 - 15:22 #9
min 1.3.0

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2004 - 15:23 #10
Message driven beans har intet med dette at gøre.

MDB krævr EJB 2.0 som er en del af J2EE 1.3 som først understøttes i WAS 5

WAS 4 er J2EE 1.2 og dermed EJB 1.1
Avatar billede jetrit Nybegynder
06. februar 2004 - 15:38 #11
Fantastisk det hjælper meget at få det bekraftet.
Hvis du lige vil lægge et svar så kan du få nogle point.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2004 - 16:46 #12
ok