Avatar billede durd Nybegynder
05. februar 2004 - 08:40 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Få table til at fylde alt!

Jeg kunne godt tænke mig at lave et table som går HELT ud til kanterne i browservinduet. Også selvom jeg forstørrer og minimerer mit browservindue. Hvad gør jeg forkert?

<table width="100%" height="100%" bgcolor="#00CCFF" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" style="position:absolute;left:0;top:0 ">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede groggy Nybegynder
05. februar 2004 - 08:47 #1
Indsæt dette i dit body: style="margin: 0px;"
Avatar billede groggy Nybegynder
05. februar 2004 - 08:48 #2
Du behøver ikke positionere dit tabel. Den vil som standard placere sig der med mindre andet er angivet.
Avatar billede roenving Novice
05. februar 2004 - 08:54 #3
-- men hvis den skal have størrelsen 100% skal der være et omkransende element, den kan tage størrelsen fra:

<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;padding:0px;}
#fullTable{
  width:100%;
  height:100%;
  background:#0cf;
  border:0px;
}
#fullTable tr, #fullTable td{margin:0px;padding:0px;border:0px;}
</style>

<table class="fullTable">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede durd Nybegynder
05. februar 2004 - 09:10 #4
Okay sjovt nok så virkede koderne ikke hver især. Det virkede først med følgende kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;padding:0px;}
#fullTable{
  width:100%;
  height:100%;
  background:#0cf;
  border:0px;
}
#fullTable tr, #fullTable td{margin:0px;padding:0px;border:0px;}
</style>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body style="margin:0">
<table class="fullTable" bgcolor="#009999" width="100%" height="100%">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Det var en blanding af begge jeres koder, så kom venligst med et svar roenving så du kan få halvdelen af points'ne. :)

Kan den ik kortes lidt ned og stadig virke?
Avatar billede roenving Novice
05. februar 2004 - 09:19 #5
-- du må ikke bruge height i et table-tag, den attribut findes nemlig slet ikke !-)

-- så måske kan du få det til at virke i nogle browsere, men du vil vel gerne have, at alle ser det samme ?-)

-- og så er det jo overflødigt både at background i css og i tagget, stryg den ene, selv ville jeg fjerne så meget som muligt fra tagget, så vil det være nemmere at validere og mere fremtidsikret kode !-)

-- ellers velbekomme '-)
Avatar billede durd Nybegynder
05. februar 2004 - 10:20 #6
Mange tak herfra! :)
Avatar billede roenving Novice
05. februar 2004 - 10:43 #7
-- og tak for points ;~}
Avatar billede groggy Nybegynder
05. februar 2004 - 10:51 #8
Velbekomme... Og tak for points. :)