Avatar billede webhest Nybegynder
04. februar 2004 - 19:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

en eval kode der kan!

Jeg skal bruge en PHP kode der kan hente php ned fra min database, og udskrive det på min "frontpage"!

Jeg har engang haft dette script, det er noget med "eval"!

Det skal kunne udskrive en php kode fra et felt i databasen eksempel:

Felt1 = <? echo"Bahbah"; ?>

Så udskriver den min php kode på den side hvor jeg har smidt min eval kode ind!

But how?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. februar 2004 - 21:47 #1
<?php

mysql_connect("localhost", "user", "password");
mysql_select_db("database");

$res = mysql_query("select kodefelt from tabel");
    while($data = mysql_fetch_array($res)) {
        echo eval($data["kodefelt"]);
    }

?>
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2004 - 03:28 #2
Den eneste ting at snuble over, er at når du kører noget kode med eval, starter det i php-mode, hvor en include starter i output-mode.

Derudover vil eval normalt ikke returnere noget, der er anvendeligt til udskrift.

Så måske skal du bruge den således:

<?php

mysql_connect("localhost", "user", "password");
mysql_select_db("database");

$res = mysql_query("select kodefelt from tabel");
while($data = mysql_fetch_array($res)) {
  eval('?>' . $data["kodefelt"] . '<?php');
}

?>

PS. Hvis du bruger eval bliver din kode ikke udskrevet - den bliver udført. Hvis du bare vil have den udskrevet, kan du bruge echo.
Avatar billede webhest Nybegynder
06. februar 2004 - 20:05 #3
Jeg fandt ud af det på php.net!
Var til webdesign kursus, og skulle bruge det med det samme!
Så det var det eneste at gøre..!