Avatar billede okkels Nybegynder
04. februar 2004 - 14:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sende form-resultater med CDONTS

Hej Eksperter,

Jeg har vist ikke helt forstået principperne for brugen af CDONTS, for jeg kan i hvert fald ikke få skidtet til at virke.
Det jeg skal bruge det til, er ellers ret simpelt: at sende resultatet af en form til mig selv.

Herunder er koden for den form, der skal sendes (for nemheds skyld har jeg skåret al design væk):
-----------------------------
<form action="profilupdate_send.asp" method="post">
Navn: <input type="text" name="Navn" size="50" maxlength="50">

Kort beskrivelse: <textarea name="Beskrivelse" cols="40" rows="4" maxlength="130"></textarea>

Adresse & Telefon: <textarea name="Adresse" cols="40" rows="4"></textarea>

Beskæftigelse: <input type="text" name="Job" size="50" maxlength="100">

Firma: <input type="text" name="Firma" size="50" maxlength="100">

<input type="submit" name="submit" Value="Indsend Form">  <input type="reset" name="reset" value="Begynd Forfra"></td>

</form>
---------------------------------------

Tydeligvis ikke en særlig avanceret form. Alligevel har jeg brug for lidt ekspert-assistance for at finde ud af hvordan min kode, der skal sende resultatet til mig, skal se ud.

Jeg har tidligere fået hjælp herinde til at sende en lignende form med CDONTS. Der var bare den forskel, at jeg havde givet alle de forskellige inputs navne, der gav mening, altså "valg1", "valg2", "valg3", etc.

Koden til at sende det til mig er herunder (og den virker fint!), men hvordan får jeg det lavet om, så jeg får sendt forskellige inputs med vidt forskellige navne?

Min kode ser indtil videre således ud:
---------------------------------------

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" %>

<% Option Explicit %>
<%

'Declare your variables
Dim MyEmail          'Email Server Object Variable
Dim strEmailMsg      'Email Message Body
Dim strTo            'Email Recipient's Address
Dim strFrom          'Email From Address
Dim strSubject      'Email Subject Line

if request.servervariables("request_method") = "POST" then
' brugeren har klikket "Send".......

dim svar, svarnavn, item ' vi skal også bruge disse variabler

svarnavn = "valg" ' det der står før id-tallet
svar = "" ' bruges til at indholde svaret

' Løb igennem alle svarene, og tag id-tallet der står efter "valg",
' og indsæt svaret efter det.

  for each item in request.form
  svar = svar & "Svar " & mid(item, len(svarnavn) + 1) & ": " & request.form(item) & vbCrLf
  next

strEmailMsg = "" ' teksten i din mail
strEmailMsg = strEmailMsg & "Hej. Her er svarene fra spørgeskemaet:" & vbCrLf & ("<br>" & replace(svar, vbCrLf, vbCrLf & "<br>"))

'Create the mail object
Set MyEmail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

strTo = "myname@mydomain.dk"
strFrom  = "postmaster@mydomain.dk"
strSubject = "Profil Update"

'Use the mail object methods and your ASP variables to generate and send e-mail.

MyEmail.Subject = strSubject
MyEmail.Host = "smtp1.b-one.net"
MyEmail.Body = strEmailMsg
MyEmail.From = strFrom
MyEmail.To = strTo
MyEmail.Send

'It is always a good idea to destroy your server objects once you are done with them, to preserve resources.
Set MyEmail = Nothing

response.redirect "andenside.asp"

end if
%>

----------------------------------
Jeg håber meget på hjælp. Gerne med en forklaring, så selv en, der ikke er en ørn til ASP eller CDONTS kan forstå det! ;-)

På forhånd tak,
Kristoffer Okkels
Avatar billede haase Nybegynder
04. februar 2004 - 14:27 #1
Hmm - det skal du lige forklare lidt nærmere...

"... forskellige inputs med vidt forskellige navne?..." - hvad mener du?

/haase
Avatar billede okkels Nybegynder
04. februar 2004 - 14:51 #2
Okay, det kan godt være det gik lidt hurtigt.

Som du kan se i min kode, så har jeg forskellige inputs, hvor brugeren udfylder sit navn, adresse, beskæftigelse mv. De hedder - meget passende - det samme, som det brugeren udfylder.
Et eksempel:

Firma: <input type="text" name="Firma" size="50" maxlength="100">

Ovenstående input har jeg givet navnet "Firma". Hvordan får jeg dette (og de andre forskellige navne) inkluderet i min e-mail?

Håber det var uddybende nok, ellers må du endelig sige til.

/Okkels
Avatar billede okkels Nybegynder
22. februar 2005 - 12:30 #3
Jeg har fundet en løsning - og lukker nu...

Der er jo også kun gået et års tid. ;-)

/Okkels
Avatar billede okkels Nybegynder
22. februar 2005 - 12:30 #4
Og prøver også lige at vælge svar...