Avatar billede f2f4 Novice
04. februar 2004 - 09:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bios update? (finder ikke fuld HD)

Jeg har købt en 120GB harddisk til min ældre/gamle 'Compaq Deskpro EP/SB Series, Pentium III, 500 MhZ'.

Når jeg sætter den nye disk i påstår computeren at den nye disk er omk. 57GB!?

Jeg går ud fra jeg skal opdatere bios'en!? Men hvor finder jeg den ... jeg har uden held søgt en del på compaq.dk men det er somom modellen 'EP/SB' ikke eksistere og jeg kan heller ikke finde nogle bios opdateringer!

Tak hvis nogle kan hjælpe.
Avatar billede ird Praktikant
04. februar 2004 - 10:00 #1
hvilke styresystem har du?
Avatar billede f2f4 Novice
04. februar 2004 - 10:23 #2
Det har vel ingen betydning, harddisken er jo ikke formateret endnu. Det er under opstartens setup at den finder en disk på ca. 57 GB.

Men til sin tid skal der XP på den
Avatar billede digger Nybegynder
04. februar 2004 - 15:00 #3
her er compaq's support side til den type maskine
http://h18000.www1.hp.com/support/files/deskpro/us/index.html
du skal så selv lige vælge produkt og model
jeg kan ikke se ud fra hvad du har skrevet hvilken en af dem det er
men der er kun 2 EP 500Mhz at vælge i mellem
du kan sikkert finde den rigtige hvis du nærlæser hvad der står på din pc
mvh
Digger
Avatar billede f2f4 Novice
04. februar 2004 - 17:01 #4
Jeg kan ikke finde 'EP/SB' - og det hedder den, skal jeg så bare tage en af dem!?
Avatar billede digger Nybegynder
05. februar 2004 - 09:35 #5
hvis det er en 500mhz så er det en EP
Avatar billede f2f4 Novice
09. februar 2004 - 12:21 #6
Bios opdatering var ikke nødvendig - windows installationen 'fandt' hele harddisken