Avatar billede tuidoi Nybegynder
04. februar 2004 - 00:52 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

kig lidt på denne c++ kode tak

her har jeg lavet en lille program kode som skulle plusse, men kan en hjælpe mig med at gøre sådan at jeg ågså kan se rusltatet til sidst uden at den bare lukker programmet ned.. dette er et generelt problem jeg har med det mini-programmer som jeg forsøger mig med.. så vær venlig at komme med nogle super bud :) kode står ved kommentarerne:

mvh tuidoi
Avatar billede tuidoi Nybegynder
04. februar 2004 - 00:52 #1
/* her vil jeg lave et program som plusser */

#include <iostream>

int main()

{

int nummera;
int nummerb;

cout << "indtast det foerste nummer: " << endl;
cin >> nummera;

cout << "indtast det andet nummer: " << endl;
cin >> nummerb;

cout << "resultatet er: "<< nummera + nummerb << endl;

return 0;

}

/* bagefter vil jeg lave den med while løkke hvor man skal plusse rigtigt
før man går videre, og måske indsætte tilfældige tal */
Avatar billede japex Nybegynder
04. februar 2004 - 00:57 #2
det absolut letteste jeg lige kan komme på off the top of my head er at sætte en ekstre cin ind, som kræver et tal og et tryk på enter.... altså lige før du return(0);
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2004 - 01:00 #3
Mit forslag:

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
  char c;
  do
  {
    int nummera;
    cout << "indtast det foerste nummer: " << endl;
    cin >> nummera;

    int nummerb;
    cout << "indtast det andet nummer: " << endl;
    cin >> nummerb;

    cout << "resultatet er: " << (nummera + nummerb) << endl;

    cout << "vil du fortsaette (y/n) ?" << endl;
    cin >> c;
  }
  while(c == 'y' || c == 'Y');

  return 0;
}
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2004 - 01:02 #4
Hvis du bare vil have den til at vente før den lukker DOS vinduet, så er:

...
  system("PAUSE");
  return 0;
}

tilstrækkeligt (kræver #include <cstdlib> for oven)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
04. februar 2004 - 01:03 #5
problemet er at den ikke skal bremses af en funktion, men bare afslutte med resultatet uden at lukke programmet ned.. forstår du hvad jeg mener? eller skal jeg uddybe det nærmere?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2004 - 01:05 #6
Jeg er stadigvæk ikke sikker på at jeg har forstået det.

Har du prøvet while og PAUSE ?
Avatar billede tuidoi Nybegynder
04. februar 2004 - 01:05 #7
jeg vil bare have den til at blive i dos inden den lukker ned, men det med system pause, hjælper ikke.. desværre
Avatar billede tuidoi Nybegynder
04. februar 2004 - 01:07 #8
har ikke prøvet while, kun pause
Avatar billede japex Nybegynder
04. februar 2004 - 01:07 #9
hmmm system(PAUSE) burde da virke fremragende (godt tænkt arne_v)....

hvis du gerne vil have den til rent faktisk at præsentere en kommandoprompt efter at være færdig, så er du nødt til at åbne en kommandoprompt selv og køre programmet derfra.
Avatar billede tuidoi Nybegynder
04. februar 2004 - 01:13 #10
japex.. nu har jeg åbnet den i kommando promp og der kunne jeg se det.. så jeg siger tak, arne_v lig et svar så får du lidt af pointne for din ide om while som jeg vil gå igang med.. :)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
04. februar 2004 - 01:13 #11
Godnat.. fordeler point i morgen
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2004 - 01:16 #12
ok
Avatar billede japex Nybegynder
04. februar 2004 - 01:19 #13
hehehe lige en rigtig grim en:
system(cmd) i stedet for system(pause) .... den er nasty :)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
04. februar 2004 - 12:59 #14
tak, for hjælpen til jer begge.. jeg vil gå igang med en ny idé så i kan vente at høre fra mig inden så længe :) vi ses