Har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg har oprettet en outlookformular, hvor jeg har et rullepanel som indeholder navne på forskellige institutioner, som brugerne kan vælge fra.
Jeg kunne godt tænke mig at oprette felter som indeholder adresser og tlfnummer på de enkelte institutioner, således at hvis du vælger institution A du finder den automatisk A adresse og tlfnr. og smider ind i de nye feltet - er det muligt??
Jeg forestiller mig, at du med rullepanel mener combobox. Jeg ville så lave en combobox_change event, som medførte, at de øvrige felter blev udfyldt.
Eksempel:
Private Sub combobox1_change() Select Case combobox1 Case Institution1 Text1 = "Adresse1" Text2 = "Telefonnummer" Case Institution2 etc... end select end sub
Det kan gøres på mange måder, men dette er en relativt overskuelig en. Du kan samtidig sætte Text1.enabled = false, så kan man kun vælge institution fra listen og ikke selv udfylde de øvrige felter.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.