Avatar billede gzus_dk Nybegynder
03. februar 2004 - 13:34 Der er 3 kommentarer

Overførsel af værdier fra JSTL

Hejsa

Jeg bruger JSTL til udtræk fra en SQL database, og ønsker at overføre værdierne fra en kolonne til en variable jeg kan håndtere i Java i et <% %> tag. Hvorledes gør jeg dette smartest ?

/Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2004 - 14:18 #1
JSTL SQL support er lavet for at muliggøre database->HTML uden brug
af Java kode.

Hvis du alligevel vil have det over i Java, hvorfor så ikke selv hente
data med JDBC ?
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
03. februar 2004 - 14:26 #2
Jeg tænkte bare at det kunne være smart og hensigtmæssigt at kunne bruge begge dele, da der er meget logik der udelukkes med JSTL tags, men til gengæld gøres SQL kald meget lettere. Problemet ligger i at værdien i en af kolonnerne er en integer, som skal omregnes til nogle regler ud fra tallets bit-værdier. En ting jeg ikke lige har lyst til at rode mig ud i en JSTL udgave af. Men derimod skal resten af kolonnerne bare vises som de er, hvilket JSTL klarer fint. Der må da være et logisk bindeled mellem JSTL og generel Java i en JSP fil.

Jeg har på et tidpunkt gjort dette ved at sætte en værdi i requestet og trække det ud igen. Dette er bare ikke det kønneste at gøre :(
Avatar billede backupmand Nybegynder
02. juni 2005 - 09:11 #3
Du kan via JSTL få adgang til en database og hente resultatet direkte ind i din jsp fil uden brug af java som sådan. På en smart måde, kan man så eksempelvis kapsle den data, der skal bruges ind i et xml dokument og så parse dette dokument, via JSTL og tilgå de forskellige tags via Xpath. Jeg har et eksempel på dette, men det kræver at du ved hvordan du får skudt data tilbage i xml fra din database.