Avatar billede masteraaen Novice
03. februar 2004 - 10:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dos Batch - udføre flere kommandoer

Hejsa!

jeg vil gerne lave en lille batch til at komprimere flere billeder på een gang. Jeg har et lille program, der komprimerer dem, som hedder jdonow.bat.

Det skal være sådan, at jeg trykker på en bat-fil som derefter kopierer filerne over i et bibliotek fra cd-rommen, som derefter komprimerer billederne, og tilsidst sletter de gamle filer fra computeren igen. Dette har jeg gjort sådan her:

copy I:\jdonow.bat c:\billed~1\jdonow.bat
copy c:\*.jpg c:\billed~1\*.jpg
cd\
cd billed~1
jdonow 95
del c:\billed~1\jdonow.bat
del c:\billed~1\*.jpg

Det virker fint, og der bliver i c:\billed~1\ oprettet et nyt bibliotek med de komprimerede billeder. Desværre kan jeg BARE ikke få den til at udføre de to sidste linier af batchen. Dvs del c:\billed~1\jdonow.bat og del c:\billed~1\*.jpg udføres IKKE. Det er min første bat-fil, så jeg gør nok et eller andet galt. Komprimeringen tager noget tid, så jeg ved ikke om det er derfor, at disse kommandoer ikke bliver udført?

Hvordan får jeg den til at udføre disse kommandoer til sidst?

Venligst

Masteraaen
Avatar billede levithan Nybegynder
03. februar 2004 - 11:14 #1
"jdonow 95" hvad funktion gør den umiddelbart kan jeg ikke se nogen sammenhæng i batfilen med det andet der står
Avatar billede masteraaen Novice
03. februar 2004 - 11:44 #2
Hejsa!
Det er det lille program, der komprimerer billederne i et nyt bibliotek, der så kommer til at hedde "95". Tallet betyder også hvor meget jeg ønsker billederne komprimeret.
Problemet er, at den fint nok komprimerer dem, men ikke går videre til næste sætning bagefter. Dvs. den stopper efter jdonow 95 og gør ikke mere... Mangler jeg en kommando eller noget for at få den til at gå videre?
Avatar billede henninga Novice
03. februar 2004 - 21:06 #3
Linien med jdonow 95  kan ændres til  call jdonow 95
Avatar billede dkkbn Nybegynder
04. februar 2004 - 13:09 #4
drop cd\ og drop cd billed~1

skriv istedet c:\billed~1\jdonow95
del c:\billed~1\*.jpg
del c:\billed~1\jdonow.bat

Det jeg syntes er lidt mærkeligt er at du sletter en jdonow.bat hvad er det for en fil.

Du kan også bruge winrar til at pakke filer med fra en bat fil.
Det virker fint.