Avatar billede michlytz Nybegynder
02. februar 2004 - 18:54 Der er 11 kommentarer

Skjul links

Jeg har et spørgsmål vedr. skjul af links i status og adresse linien i browseren. Hvordan kan man skjule hvilke sider der linkes til, så de ikke fremkommer i browserens status+adressefelt?

Det jeg mener er at hvis nu jeg har en side som hedder www.eksempel.dk og har en underside der hedder www.eksempel.dk/eksempel.htm, hvordan skjuler jeg så linket til undersiden? Er der evt. en funktion i Dreamweaver der gør, at man kan vælge at skjule linksene?

/Michael
Avatar billede cygnet Praktikant
02. februar 2004 - 18:56 #1
Ikke rigtigt, men du kan trylle lidt.

Sæt en behaivior på linket - den ligger under Set Text > Set Text af Status Bar

Der kan så sætte den ønsket tekst.
Avatar billede michlytz Nybegynder
02. februar 2004 - 19:09 #2
Jeg syntes ikke lige, at det virker. Har markeret linket og indsat en behavior, men lige lidt virker det.

Hmm, andre bud?

/Michael
Avatar billede cdc Novice
02. februar 2004 - 19:17 #3
<html>

<head>
<title>tekst link</title>
</head>

<body>
<a href="http://www.eksperten.dk" onMouseOver="status='';return true">tekst link</a>
</body>

</html>
Avatar billede cdc Novice
02. februar 2004 - 19:18 #4
i adresse feltet skal du lave det med en skjult frame, så vil der altid stå
http://www.eksempel.dk i adresselinien, når du åbner siden i en frame
Avatar billede michlytz Nybegynder
02. februar 2004 - 19:22 #5
Nu bruger jeg ikke frames. Er det muligt, at få det til at virke uden frames.

/Michael
Avatar billede cygnet Praktikant
02. februar 2004 - 19:28 #6
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_displayStatusMsg(msgStr) { //v1.0
  status=msgStr;
  document.MM_returnValue = true;
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<a href="link" onMouseOver="MM_displayStatusMsg('fest');return document.MM_returnValue" onMouseOut="MM_displayStatusMsg('');return document.MM_returnValue">link</a>
</body>
</html>
Avatar billede cygnet Praktikant
02. februar 2004 - 19:29 #7
Har valgt også at sætte en onmouseout på så der ikke kommer til at stå den besked hele tiden
Avatar billede cdc Novice
02. februar 2004 - 19:36 #8
det er lige meget med frames når den ene er 100% og den anden er 0%, så er det ingen der kan se at den er som frames.
Det er kun index siden der skal være som frames så åbner man alle siderne i den ene frame som er 100%.
det jeg lavede først sørger for at der intet står i din status linie
Avatar billede michlytz Nybegynder
02. februar 2004 - 19:38 #9
Så langt så godt. Nu skriver den ikke linket i status linien. Men er det også muligt, at skjule linket i browserens adressefelt?

/Michael
Avatar billede michlytz Nybegynder
02. februar 2004 - 19:39 #10
Uden frames vel at mærke.

/Michael
Avatar billede cdc Novice
02. februar 2004 - 19:43 #11
ikke hvad jeg ved, men man kan blive kloger :o)