Avatar billede s.nielsen Nybegynder
02. februar 2004 - 18:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CVS, rettigheder

Vi er to der skal arbejde på et projekt, og har derfor sat en cvs server op.
Vi har oprettet en gruppe som begge users er medlem af, og har sat cvs modulet til at tilhøre den gruppe.
Updates og commits virker fint, men hvis den ene bruger adder en ny fil til modulet, bliver den sat til at tilhøre brugerens gruppe og ikke vores fælles gruppe, og derfor kan den anden bruger ikke checke den nye fil ud.
Vi kan selvfølgelig gå ind og ændre gruppen på den nye fil manuelt, men er der ikke en måde man kan få cvs til at oprette den nye fil så den tilhører den fælles gruppe?
Avatar billede kimhanse Nybegynder
02. februar 2004 - 19:00 #1
Sæt 'set group ID' på alle directories i repository'et. Det får nye filer til at sætte group til det samme som dir'ets, så burde det virke.
Avatar billede mfalck Praktikant
02. februar 2004 - 20:42 #2
ellers kan I køre det som den samme CVS-bruger via p-server .. hvis det er et internt projekt så er der jo nok ikke de store sikkerhedsmæssige problemer (vi gør det samme på mit arbejde og der er efterhånden en del brugere på - men de kører allesammen som cvs-brugeren). I passwd-filen skal i blot have:
bruger1:<passwordhash>:cvs
bruger2:<passwordhash>:cvs
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
02. februar 2004 - 22:31 #3
Det skal køre over ssh, så pserver duer desværre ikke..
Kim, jeg forstår ikke helt dit svar, kan du ikke lige udspecificere hvad jeg skal gøre?

Indtil videre har vi bare tilføjet de to brugere til hinandens grupper, så nu virker det, selvom det ikke er den kønneste løsning.
Avatar billede mfalck Praktikant
02. februar 2004 - 22:33 #4
jeg tror at han mener at du skal lave en chmod  775 på dit CVSROOT-dir
Avatar billede mfalck Praktikant
02. februar 2004 - 22:34 #5
og alle de biblioteker som er tjekket ind.
Avatar billede mfalck Praktikant
02. februar 2004 - 22:34 #6
hov det var ikke CVSROOT jeg mente
Avatar billede mfalck Praktikant
02. februar 2004 - 22:35 #7
men det bibliotek hvor du tjekker filerne ind
Avatar billede kimhanse Nybegynder
02. februar 2004 - 22:39 #8
Nej, jeg mener 'chmod g+s' på CVSROOT og alle dirs derunder.
Kan gøres med noget i den stil:
  find <CVSROOT> -type d -print0 | xargs -0 chmod g+s
Avatar billede kimhanse Nybegynder
02. februar 2004 - 22:41 #9
Det med 'set group id' er beskrevet på:
  http://www.cs.princeton.edu/cgi-bin/man2html?chmod:2
"If a directory has the set group ID bit set, a given file created within that directory will have the same group ID as the directory, if that group ID is part of the group ID set of the process that created the file. Otherwise, the newly created file's group ID will be set to the effective group ID of the creating process."
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
02. februar 2004 - 22:45 #10
Det virker perfekt, takker