Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 18:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Få orden på den bokse

Hej Alle.

Håber nogen kan hjælpe mig her:

Jeg har et script hvor der er 4 bokse. De boks vil jeg gerne have ude i venstre side, og så skal starten på hver boks være lige under hinanden:

scriptet ser såen her ud:

<?
if (isset($_POST["send"])) {
  $navn = $_POST["navn"];
  $mail = $_POST["mail"];
  $titel = $_POST["titel"];
  $format = $_POST["format"];
  $besked = "Navn: $navn  -  Mail: $email  -  Produkt: $format - $titel";
  mail("mail@mail.dk","Forespørgsel","$besked");
  echo "Din forespørgsel er nu afsendt!";
}
?>
<FORM ACTION="enquiry.php" METHOD="post">
  <CENTER>Dit navn: <INPUT TYPE="text" name="navn" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></CENTER><br>
  <CENTER>Din e-mail: <INPUT TYPE="text" name="email" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></CENTER><br>
  <CENTER>Hvilken titel:<INPUT TYPE="text" name="titel" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></CENTER><br>
  <CENTER>Hvilket produkt: <SELECT NAME="format" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></CENTER>
    <OPTION>Vælg produkt...</OPTION>
    <OPTION VALUE="Pc">PC-spil</OPTION>
    <OPTION VALUE="Xbox">X-BOX</OPTION>
    <OPTION VALUE="Playstation2">Playstation2</OPTION>
    <OPTION VALUE="Gamecube">Gamecube</OPTION>
    <OPTION VALUE="Gameboy Advance">Gameboy Advance</OPTION>
    <OPTION VALUE="DVD-film">DVD-film</OPTION>
  </SELECT><br><BR>
  <INPUT TYPE="hidden" name="send" value="nu">
  <INPUT TYPE="submit" VALUE="Send nu >>" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;">
</FORM>

Hvis i ikke forstår spørgsmålet så spørg endelig.

mvh
dALLe
Avatar billede ztyxx Nybegynder
31. januar 2004 - 18:14 #1
du kan evt. sætte dem i en tabel, så kan du regulere placeringen derigennem
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 18:15 #2
okay. hvordan gøres det lige?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
31. januar 2004 - 18:27 #3
eksempelvis sådan:

<?
if (isset($_POST["send"])) {
  $navn = $_POST["navn"];
  $mail = $_POST["mail"];
  $titel = $_POST["titel"];
  $format = $_POST["format"];
  $besked = "Navn: $navn  -  Mail: $email  -  Produkt: $format - $titel";
  mail("mail@mail.dk","Forespørgsel","$besked");
  echo "Din forespørgsel er nu afsendt!";
}
?>

<html>
<head>

<title>mailform</title>

</head>

<body>
<form action="enquiry.php" method="post">
<table border=1>
    <tr>
        <td>Dit navn:</td>
        <td><input type="text" name="navn" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Din e-mail:</td>
        <td><input type="text" name="email" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Hvilken titel:</td>
        <td><INPUT TYPE="text" name="titel" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Hvilket produkt:</td>
        <td><select name="format" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;">
                <option>Vælg produkt...</option>
                <option value="Pc">PC-spil</option>
                <option value="Xbox">X-BOX</option>
                <option value="Playstation2">Playstation2</option>
                <option value="Gamecube">Gamecube</option>
                <option value="Gameboy Advance">Gameboy Advance</option>
                <option value="DVD-film">DVD-film</option>
            </select></td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan=2 align="center">
          <input type="hidden" name="send" value="nu">
          <input type="submit" value="Send nu >>" style="border:1 solid #000000;width:150;font-family:verdana;font-size:11px;"></td>
    </tr>
</table>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 18:30 #4
okay. takker. den virker. hvis man nu ser på den side den bliver smidt over på når man har trykket SEND. så kommer den tilbage til den samme side, hvor der så står:
Din forespørgsel er nu afsendt

hvordan får jeg den til at gå over på en andenside?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
31. januar 2004 - 18:32 #5
<?
if (isset($_POST["send"])) {
  $navn = $_POST["navn"];
  $mail = $_POST["mail"];
  $titel = $_POST["titel"];
  $format = $_POST["format"];
  $besked = "Navn: $navn  -  Mail: $email  -  Produkt: $format - $titel";
  mail("mail@mail.dk","Forespørgsel","$besked");
  header("Location:nyside.php");
}
?>
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 18:36 #6
takker. sidste ting. hvordan får jeg puttet noget tekst jeg selv skriver lige over scriptet?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
31. januar 2004 - 18:38 #7
du skriver det før <form>, hvis det er noget der skal kunne læses af de besøgende, er det en kommentar, kan du sætte //ind før teksten, hvis det er inde i <?php
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 18:41 #8
takker det virker.!
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
31. januar 2004 - 18:51 #9
næsten. når man som du skriver for den ti lat gå hen på en anden side. sender den slet ikke en mail merE?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
31. januar 2004 - 22:57 #10
så prøv

<?
if (isset($_POST["send"])) {
  $navn = $_POST["navn"];
  $mail = $_POST["mail"];
  $titel = $_POST["titel"];
  $format = $_POST["format"];
  $besked = "Navn: $navn  -  Mail: $email  -  Produkt: $format - $titel";
  mail("mail@mail.dk","Forespørgsel","$besked");
}
header("Location:nyside.php");

?>
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
01. februar 2004 - 11:24 #11
Hey. den vil ikke have det der header ser det ikke ud som:

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /customers/.../.../httpd.www/catalog/enquiry.php:33) in /customers/.../..../httpd.www/catalog/enquiry.php on line 107
Avatar billede dalleholstebro Nybegynder
01. februar 2004 - 12:47 #12
Hej ZTYXX: kig her: http://www.eksperten.dk/spm/459635
så hvis du kan svare på det, så får du flere point. Bare så du ikke bliver ved med at svare på ting uden at få point.