Avatar billede danmarlin Praktikant
28. januar 2004 - 19:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på internettet via min browser

Jeg har købt en 3com 3CR860 secure router. Jeg har installeret den og har også fået tildelt IP-adresser fra min internetudbyder via routeren. Jeg kan se min computer i routeren, men......hvis jeg forsøger at komme på internettet via min browser, sker der ikke noget.
Jeg kan pinge ex. tv2.dk inde fra min router, men jeg kan ikke pinge via dos-prompt.
Jeg har forsøgt mig både med routeren som dhcp-server og uden, men ingen succes her.

Ved ikke om det betyder noget, men jeg har Win2000 server på min maskine.

Håber nogen kan hjælpe mig hurtigti
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2004 - 20:55 #1
Er du sikker på at du ikke har fået sat noget op i routeren som blokere for port 80!
Avatar billede itryed Nybegynder
29. januar 2004 - 12:14 #2
Kan du ping tv2.dk på deres IP?
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
30. januar 2004 - 08:45 #3
Kan du pinge på ip, men ikke finde den i browseren på www-adresse, så er problemet manglende dns-servere. Det er dem der oversætter fra ip til www-navn.

Din router skal kende din udbydere DNS'serveres IP-adresser. Hvis routeren får tildelt en ip fra din ISP, så skulle den del være i orden. Har du selv sat ip i routeren, så skal du ind og definere DNS også - som regel to forskellige for en sikkerheds skyld.

Men din arbejdsstation skal jo også kende dns, så det smarteste er at lade routeren dele det ud via dhcp. Så skal det kun rettes et sted.

Kan du pinge på ip, men ikke finde den i browseren på www-adresse, så er problemet manglende dns-servere
Avatar billede danmarlin Praktikant
31. januar 2004 - 16:58 #4
Routeren har fået tildelt IP-adresser fra ISP, og jeg kan også godt pinge tv2.dk både på navnet og IP-adressen.
Det er det jeg synes virker meget underligt.
Har du andre bud på en forklaring ?
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
03. maj 2004 - 10:52 #5
Din pc skal bruge routeren som gateway. Hvis routeren er sat op som DCHP-server skulle den gerne levere en gateway adresse også. Hvis ikke skal du sætte den selv - og du skal selvfølgelig lade din arbejdsstation søge om en ip, ikke bare taste en ind.