Avatar billede f.h Nybegynder
28. januar 2004 - 07:46 Der er 5 kommentarer

Risiko ved CPU med højere fsb?

Sker der noget ved at bruge en CPU med 800 MHz FSB i stedet for en CPU med
400 Mhz FSB?

IT- Butikken havde ikke 400 MHz CPU'er på lager, og anbefalede i stedet en
800 MHz, som så kommer her til formiddag, men tvivlen nager lidt. Risikerer
man at brænde noget af?

Har også hørt at man kan indstille FSB i BIOS, er det korrekt? Vil jeg i
givet fald kunne indstille systemet til at køre med 800 MHz i stedet?

Mvh. Finn
Avatar billede andersenph Nybegynder
28. januar 2004 - 08:39 #1
Det kommer an på hvilket bundkort du har i din maskine.
Det skal kunne køre 8oo mhz på fsb´en
Hvilket har du ?
Avatar billede f.h Nybegynder
28. januar 2004 - 08:55 #2
Mener det hedder Phoenix et eller andet, men problemet er at alle data ligger inde i maskinen. Det er en ALDI PC, Titanium MD 8008, købt i ca Marts sidste år.

Mvh. Finn
Avatar billede f.h Nybegynder
28. januar 2004 - 09:08 #3
http://www.theinquirer.net/?article=8604

fandt jeg flg.;

MEDION'S NEW PC-Titanium MD 8008 that uses the "MSI Radeon 9600TX" is one very desirable PC, it appears.
Through the massive German Aldi chain of stores, it launched a PC with a 2.6 GHz P4, half a gig of DDD333 memory, 150 GB HDD and DVD Recorder and CDRW as well with lots of software for €1179 Euros -- without a monitor.

People went crazy for this unit and we learned that it sold 200,000 in the first 3 hours.

This comes as confirmation that MSI does makes the Radeon card for OEM on a contracting base.

MSI is the graphic cards manufacturer since it produces one million units of card per month.

MSI custom motherboard with SIS 648 chipset is inside so even plucky little SIS earned some from this deal. MSI has long term relations with Medion which could be one of the reasons why MSI got involved in the business.

MSI officially still denies the ATI card deal. µ

L'INQ
Medion
Avatar billede andersenph Nybegynder
28. januar 2004 - 14:04 #4
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Download den der hedder personal system info.
Der er et program der kan fortælle dig alt om din pc.
Gå ind under motherboard og læg det kopier det herind....
Så ser vi om det understøtter 800 mhz FSB
Avatar billede f.h Nybegynder
28. januar 2004 - 15:18 #5
Virkeligt fedt lille program :-)

Desværre kan jeg jo ikke komme ind på den store PC så længe processoren er i stykker, (derinde har jeg i øvrigt et par andre dianostic tools).

Nå men enden på det hele blev at jeg måtte krybe til korset og købe en original CPU af Medion, selvom den kommer til at koste 2060 kr.
Ved godt at en tilsvarende kan købes for det halve, men nu vil jeg altså være helt sikker på ikke at smadre mere end højst nødvendigt ;-(

Men tak for kommentar og tip :-)

Mvh. Finn