Avatar billede sunegamst Nybegynder
26. januar 2004 - 16:21 Der er 9 kommentarer

Erstatning af "Execute" komando

Jeg har lavet et site som spillede fint på testserveren. Når jeg ligger det over på den rigtige server får jeg en fejl der siger: Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method: 'Execute'

Efter lige søgen fandt jeg ud af at "Execute" først kom til i asp 3.0.
Jeg vil tro min webserver kører asp 2.0, og derfor virker min kode ikke... eks.:
<%
IF Request.Querystring("fokus") <> "" THEN
Server.Execute("" & Request.Querystring("fokus") & ".htm")
END IF
%>

Nogen forslag til hvad jeg kan bruge i stedet for "Execute"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 16:42 #1
Hvis "den rigtige server" kører med Chilli!ASP (bl.a. b-one), understøttes Server.Execute ikke.
Heller ikke Server.Transfer.

Jeg ved ikke lige hvordan man skal lave det..
Hvis det er nogle faste værdier, der kommer til at være i ?fokus=fil, kan du f.eks. bruge:

<%
Select Case LCase(Request.Querystring("fokus"))
Case "forside"
%>
<!-- #include file="forside.htm" -->

<%
Case "kontakt"
%>
<!-- #include file="kontakt.htm" -->

<%
Case Else
%>
<!-- #include file="fejl.htm" -->

<%
End Select
%>
Avatar billede sunegamst Nybegynder
27. januar 2004 - 16:01 #2
Ja, det kan vel være en løsning...

Men idéen var lidt at jeg kunne kalde de forskellige includes direkte i linket... :-(
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. januar 2004 - 16:27 #3
Det er jo næsten direkte :)
<a href="side.asp?fokus=kontakt">Kontakt</a>
Avatar billede sunegamst Nybegynder
27. januar 2004 - 16:31 #4
Njaa... ;-)

På den måde jeg har lavet det, så har jeg 4 includes hvor jeg definere indholdet direkte i linket. Navnene på de forskellige id´s bruger den så til at includere en .htm fil. F.eks.: index.asp/?menu=menu_standard = så includerer den filen menu_standard.htm - Det virkede vældig smart på den oprindelige server, men desværre ikke på den server, som den skal ende på :-(
Avatar billede sunegamst Nybegynder
28. januar 2004 - 10:05 #5
Jeg forestillede mig noget i stil med:

<%
IF Request.Querystring("indhold") <> "" THEN
<!-- #include file="("" & Request.Querystring("indhold") & ".htm")" -->
END IF
%>

Men det virker ikke :-(
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. januar 2004 - 12:40 #6
Du kan ikke bruge asp kode i #virtual file, så ja, det der virker ikke.
Man kan kun bruge file="filnavn.htm" (eksempel), osv..
Man kan også bruge virtual="filnavn.htm", men der kan du heller ikke bruge asp kode..

#include afvikles før asp (mener jeg)..
Avatar billede sunegamst Nybegynder
28. januar 2004 - 12:49 #7
Allright...

Desværre ser det ikke ud til at mit problem kan løses, så ingen points i denne omgang, men jeg har da lige smidt lidt karma efter dig... :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. januar 2004 - 13:10 #8
Jeg siger tak for karma'en :)
Bare ærgerligt, at jeg ikke kunne løse problemet..

Bare så du ved det.. hvis det står i urlen, kan brugeren pille ved det, og på den måde skrive navnet på en fil der ikke findes..

Eksempel:
Brugeren skriver "?fokus=blabla" i urlen. Serveren prøver på at hente "blabla.htm", som ikke findes. Det ville ikke se så pænt ud med en 404-fejlmelding, og vil måske virke lidt uprofessionelt, specielt hvis det er til noget firma-halløj.. hvis det er en privat side, kan det nok gå :)

Mht til points:
Jeg ønsker kun points, hvis jeg løser problemet, hvilket jeg ikke kunne.
Så du lægger bare selv et svar og accepterer det. Så har du lukket spm'et.

Du kan også lade spm'et stå åbent en uges tid (eller der omkring), og håbe på at der kommer en bruger, med en kreativ løsning :)
Du skal så bare lige huske, at vende tilbage til det.. :)
Avatar billede sunegamst Nybegynder
10. februar 2004 - 11:19 #9
luk