Avatar billede javanewbie Nybegynder
26. januar 2004 - 15:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Form submittes ikke med ENTER?

Jeg har oplevet nogle gange, at jeg ikke kan få en form til at submitte, selv om jeg står i et tekstfelt og trykker ENTER.

Det plejer altid at fungere fint, men af og til får jeg lavet noget HTML som den ikke er glad for. Hvis jeg rykker </form> længere op, kan jeg godt få formen til at submitte, men ikke hvis jeg rykker den længere ned, så alle felter er med.

Nogen der ved hvad der kan gøre at browseren til tider bliver tosset?
Avatar billede devradio Nybegynder
26. januar 2004 - 15:07 #1
Kan vi få koden at se?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. januar 2004 - 15:09 #2
Der er forskel på browsere, men een forskel kan være om der er et <input type="text">
hvorved den typisk submitter, eller flere, hvor den typisk ikke gør.
Avatar billede javanewbie Nybegynder
26. januar 2004 - 15:10 #3
Jeg har lokaliseret det til heromkring.

Hvis </form> står lige FØR denne del, kan formen submittes. Hvis den står EFTER dette, nægter den pure. :-?

<table border="0" cellpadding="1" cellspacing="1">
<tr><td>&nbsp;</td></tr>
<tr><td>Gyldig til:  (DD/MM/&Aring;&Aring;) </td><td><input type="text" name="gyldigtildato" value="" size="8" /></td></tr><tr><td> Klokken: (TT:MM)</td><td><input size="8" type="text" name="gyldigtilklokken" value="23:59" /></td></tr>
<tr><td>&nbsp;</td></tr>
</table>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. januar 2004 - 15:11 #4
Det er ikke meget hjælp hvis man ikke kan se det hele ;)

En anden forskel er vist om der er eller ikke er en <input type="submit"> til stede
Avatar billede javanewbie Nybegynder
26. januar 2004 - 15:12 #5
Sorry. Jeg stiller det lige lidt pænere op. :-)

<table border="0" cellpadding="1" cellspacing="1">
    <tr>
        <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Gyldig til:  (DD/MM/&Aring;&Aring;) </td>
        <td><input type="text" name="gyldigtildato" value="" size="8" /></td>
    </tr>
    <tr>
        <td> Klokken: (TT:MM)</td>
        <td><input size="8" type="text" name="gyldigtilklokken" value="23:59" /></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>&nbsp;</td>
    </tr>
</table>
Avatar billede javanewbie Nybegynder
26. januar 2004 - 15:13 #6
erikjacobsen >> Det var mere for ikke at tage modet fra folk. Det er en ret stor form. Ja, der er en submit button.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. januar 2004 - 15:15 #7
Et link til din side kan også bruges. Men du kan jo prøve at lave eksperimenter med små forme.
Og husk at teste flere browsere. Jeg er sikker på at også HTML-fejl kan have
indflydelse.
Avatar billede javanewbie Nybegynder
26. januar 2004 - 15:17 #8
...og den virker i øvrigt heller ikke når form omfatter det hele....?
Avatar billede javanewbie Nybegynder
26. januar 2004 - 15:18 #9
erikjacobsen >> Good point. Jeg forsøger lige at få valideret på w3.org  og vender retur hvis den validerer der, men stadig er tosset m.h.t. submit...
Avatar billede javanewbie Nybegynder
26. januar 2004 - 23:08 #10
Det gjorde det. Smid venligst et svar erikjacobsen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. januar 2004 - 23:14 #11
Altid en fornøjelse at hjælpe, men jeg samler ikke på point.
Avatar billede javanewbie Nybegynder
27. januar 2004 - 08:39 #12
Ok. Jeg bukker og takker.