Avatar billede kadafi Nybegynder
23. januar 2004 - 23:10 Der er 7 kommentarer

Fra WAN til LAN som er tilsluttet Internet

Hej.
Jeg vil gerne have min Ipaq til at kunne gå på nettet via dens trådløse forbindelse, jeg har et trådløs kort til min bærbar. De understøtter begge Ad-Hoc og kan tilsluttes med hinanden. Men Ipaq'en vil ikke gå på nettet, jeg har prøvet at dele LAN forbindelsen, men det lykkedes ikke. Er der nogen som kan hjælpe mig?
Mange tak for hjælpen
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2004 - 11:53 #1
har du bare prøvet at lave en broforbndelse mellem dit trådløsenetkor to gså det alm. (og selvfølgelig sat dit trådløsekort til at køre ad-hoc)
Avatar billede kadafi Nybegynder
24. januar 2004 - 13:45 #2
Ja det har jeg også prøvet, desværre til ingen nytte.. Jeg mistænker at problemet kan være at Ipaq'en ikke sender oplysninger tilbage til bærbaren. For under status på Ad-Hoc opkoblingen, står der sent XXXKB, men i modtaget 0 KB.... Den kører kun på 1 "Channel", kan det være man skal bruge 2 "Channels", en for at sende og en for at modtage?
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2004 - 13:49 #3
nope man bruger kun 1.

Men du skal jo sikre dig at de står på samme kanal, SSID, kryptering osv det skal jo være ens.
Avatar billede kadafi Nybegynder
24. januar 2004 - 16:36 #4
Alt er det samme, de kommunikerer fint med hinanden, P2P signal strength Excellent... Ipaq'en vil bare ikke bruge bærbarens internet forbindelse.
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2004 - 16:44 #5
hvordan har du sat det op med at dele din forbindelse!

prøv at markere din internetforbindelse ->højreklik og vælg egenskber ->prøv at sætte flueben i tilladsandrecomptuere at bruge bla.bla. når du så har gjort det så genstart din maskine og din ipaq (din computer først)
Avatar billede kadafi Nybegynder
03. februar 2004 - 20:48 #6
Jeg har sat op til at dele min forbindelse og at andre kan kontrollere den..Jeg prøver det du har foreslået.. Mange tak for hjælpen..
Avatar billede kadafi Nybegynder
07. februar 2004 - 11:10 #7
Det hjælper stadig ikke, jeg forstår ikke hvad som skylder problemet.. er der nogen som kan hjælpe?