Avatar billede bigbenoy Nybegynder
23. januar 2004 - 15:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sti til eget classlib

Hej

Jeg har et classlib, som jo bliver compiled til en .dll.

Når jeg eksekvere min kode vil jeg vide hvor denne .dll fil ligger fysisk på disken, jeg kan ikke bruge applikations/website placeringen til noget, men KUN sti'en til hvor den selv ligger.

Formålet er at kunne læse fra/skrive til filer der ligger i samme folder.

Der er mange point på højkant, så giv et svar hvis du har :D
Avatar billede bigbenoy Nybegynder
23. januar 2004 - 15:43 #1
Smider gerne 200 point mere i puljen til den der har en løsning
Avatar billede csvendsen Nybegynder
23. januar 2004 - 15:52 #2
Her er et udtræk fra en testside jeg har lavet til at liste *.aspx filer i et DataGrid.
dll filen ligger i \bin biblioteket i forhold til aspx filerne.
Du kan nok selv tilrette nedenstående til det du efterlyser.

    Dim dirInfo As New DirectoryInfo(Server.MapPath(""))
    iAntal = Directory.GetFiles(Server.MapPath(""), "*.aspx").Length
    DataGrid1.DataSource = dirInfo.GetFiles("*.aspx")
    DataGrid1.DataBind()

Hilsen csvendsen
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:15 #3
AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory
kommer ret tæt på, hvis det både skal fungere ved web og winforms. Du skal dog tilføje "/bin" hvis det er web.
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:15 #4
Det var et svar... ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2004 - 22:08 #5
Mit bud er GetType(...).Assembly.CodeBase - simpelt eksempel:

Imports System

Class MainClass
    Public Shared Sub Main(ByVal args As String())
        Console.WriteLine(GetType(MainClass).Assembly.CodeBase)
        Console.WriteLine(GetType(String).Assembly.CodeBase)
    End Sub
End Class

Den finder den fysiske placering af en vilkårlig klasse.
Avatar billede bigbenoy Nybegynder
24. januar 2004 - 22:17 #7
arne_v, helt perfekt, skal jeg lavet et spg. mere så du kan få de sidste 200 point?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2004 - 22:18 #8
Nej.

Man må nemlig ikke give mere end 200 point for et spørgsmål ifølge
Ekspertens regler.

Iøvrigt har jeg så rigeligt fået allerede.
Avatar billede bigbenoy Nybegynder
25. januar 2004 - 00:13 #9
helt i orden - jeg siger tak for svaret.