Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
22. januar 2004 - 12:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Variabler fra database

Hej

Jeg har en tabel med en række værdier. Jeg vil gerne loope igennem denne tabel, og udskrive de forskellige værdier, som konstanter i mit script.

I tabellen er der f.eks. en kolonne der hedder cKey og en der hedder cValue. Så vil jeg gerne have værdien i cKey defineret som en konstant, med værdien fra cValue.

Hvordan??

På forhånd tak

-Ole
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. januar 2004 - 12:52 #1
De kan laves som variable sådan man får et variable navn med den tekst som står i CKey.:

do while not rs.EOF
  str = rs("ckey") & "=""" & rs("cvalue") & """"
  Execute(str)
  rs.Movenext
loop

Så hvis der i ckey står "A" og i cvalues stå "abc" så har man en variable smed navnet A som indeholder "abc"
Avatar billede nute Nybegynder
22. januar 2004 - 12:54 #2
Dette er ikke noget du kan gøre "on the fly", men med et lille workaround, så kan man måske klare det. jeg har aldrig prøvet, men vil gerne forklare princippet.

Det kommer selvfølgelig an på hvor mange gange du har behov for at opdatere/generere dine "konstanter", men hvis jeg går ud fra at du har behov for at generere dem en gang i timen, så kan du gøre følgende:

Du laver en side som brugeren lander på *inden* han når den siden hvor du skal bruge dine konstanter. Denne side er bare en lille platform der udfører nogle meget enkle operationer: den tjekker en fil for hvornår den sidst blev opdateret. Hvis denne fil er mere end en time gammel, så genererer den filen på nyt. Denne fil indeholder så dine konstanter. Filen bliver genereret ved at du looper din db igennem og for hver record i din db, skriver du dine konstanter til denne fil. Når denne side så er færdig med at generere din fil, så bliver brugeren redirected til den "ægte" side, hvor du inkluderer den fil du lige har genereret.

På denne måde får du altid "friske" konstanter

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
22. januar 2004 - 12:54 #3
eagleeye >> ahh .. smart ... det vidste jeg ikke :-)
Avatar billede olekristensen.com Nybegynder
22. januar 2004 - 12:58 #4
Kanon løsning!
Tak for det :)