Avatar billede jr_no1 Nybegynder
22. januar 2004 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forsættelse af: vis alert hvis browser anden end IE til PC

Roenving har lavet koden som giver en fejlmeddelelse hvis brugerens browser ikke er:
IE4
IE5
IE5.5
IE6
alle på PC

Koden ser således ud:

if(ag.indexOf("Opera")>-1||ag.indexOf("Windows")==-1||ag.indexOf("MSIE")==-1||(ag.indexOf("MSIE")!=-1&&"3">=ag.substring(idx+5)))alert("This website is optimized for\nMicrosoft Internet Explorer on Windows-systems.\n\nIf you are using another browser or system you\nmight have trouble seeing all of this site")

Jeg har brug for lidt hjælp til at modificere denne kode lidt til mit behov

Hvad skal jeg ændre hvis jeg skal have sorteret IE4 fra, så de også får en fejlmeddelelse??

er der en der kan hjælpe lille mig???

:)
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2004 - 12:20 #1
if(ag.indexOf("Opera")>-1||ag.indexOf("Windows")==-1||ag.indexOf("MSIE")==-1||(ag.indexOf("MSIE")!=-1&&"5">ag.substring(idx+5)))alert("This website is optimized for\nMicrosoft Internet Explorer 5+ on Windows-systems.\n\nIf you are using another browser or system you\nmight have trouble seeing all of this site")
Avatar billede jr_no1 Nybegynder
22. januar 2004 - 12:22 #2
Jeg kan se at du skrev 5 istedet for 3....! er det mig der er galt på den eller skal der ikke stå 4?? dem der bruger IE5.X skal jo ikke sorteres fra!
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2004 - 12:24 #3
Det er fordi jeg samtidig ændrede >= til > ...

-- jeg mener, at der findes nogle 4.x, som vil kunne give problemer med 4>= !-)

-- og ellers velbekomme, jacob '-)
Avatar billede jr_no1 Nybegynder
22. januar 2004 - 12:25 #4
Kanont og mange tak....

Jeg troede det var lidt vanskeligere
Avatar billede jr_no1 Nybegynder
22. januar 2004 - 12:26 #5
jeg mistede bare lige overblikket!
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2004 - 12:36 #6
-- og tak for points ;~}