Avatar billede claus102 Nybegynder
22. januar 2004 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsætning af server IP i Applet med RMI

Jeg har lavet en server i java med en bestemt ip, hvor der ligger en applet. I appletten oprettes forbindelse til nogle Remote metoder på server med:
Naming.lookup("rmi://130.226.20.157/Server")

Mit problem er at server-filerne skal skifte maskine og jeg vil gerne have at ip'en i appletten skifter automatisk til den nye maskines ip. Nogle gode idéer?
Avatar billede labanos Nybegynder
22. januar 2004 - 11:38 #1
i din applet..
Naming.lookup("rmi://"+ getCodeBase().getHost() +"/Server");
?
Avatar billede labanos Nybegynder
22. januar 2004 - 11:39 #2
vil altid give den ip appletten blev hentet fra.. det er vel det du vil have?
Avatar billede claus102 Nybegynder
22. januar 2004 - 12:06 #3
Jo det er det jeg vil have. Jeg har lige prøvet, men det virker ikke. Den viser ikke appletten. Men jeg kan godt se at det burde virke. Skal man skrive noget i
HTML-tag'et?
Avatar billede claus102 Nybegynder
22. januar 2004 - 12:08 #4
Du kan evt prøve at åbne ip'en på port 7777, hvis du selv vil se.
Avatar billede claus102 Nybegynder
22. januar 2004 - 12:10 #5
min fejl! det kan du forresten ikke! vi har firewall og lokale ip'er
Avatar billede labanos Nybegynder
22. januar 2004 - 14:13 #6
ingen mulighed for at lave en port mapping i firewallen?.. du kan iøvrigt også hente porten på codebase..
Avatar billede claus102 Nybegynder
22. januar 2004 - 14:34 #7
Det er ude på DTU så det tror jeg ikke...
Avatar billede labanos Nybegynder
22. januar 2004 - 15:51 #8
ok, så er der jo nok ik meget at gøre ved det... men smider lige et svar hvis du synes det var point værd ;) det ville trods alt virke under normale omstændigheder ;)