Avatar billede charly Nybegynder
22. januar 2004 - 09:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lav en menu

Hej!

Jeg har nedenstående menu i html. Hvordan skulle man lave den, hvis man skulle anvende System.Web.UI.HtmlControls eller System.Web.UI.WebControls?

Tillægsspørgsmål: Skal man ligge såden en menu i en .ascx fil, da den skal 'includes' på alle sider?

150 point udlodes pga. de mange spørgsmål! ;-)

<table cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" border="0">
<tr>
<td class="MenuItemLeftChosen" onclick="self.location='default.aspx?menuitem=velkommen';">Velkommen</td>
<td class="MenuItemLeft" onclick="self.location='kontakt.aspx?menuitem=kontakt';">Kontakt</td>
<td class="MenuItem" onclick="self.location='mndtilbud.aspx?menuitem=mndtilbud';">Månedens tilbud</td>
<td class="MenuItemLeft" onclick="self.location='firmaprofil.aspx?menuitem=firmaprofil';">Firmaprofil</td>
<td class="MenuItemLeft" align="right" width="90%">&nbsp;</td>
</tr>
</table>
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
22. januar 2004 - 09:59 #1
Hvorfor vil du havde den ind i HtmlContols?
Jeg ville helt klart lægge den i en ascx fil.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
22. januar 2004 - 10:01 #2
Du kan eventuelt vælge i din ascx fil at bygge menuen dynamisk fra f.eks. et xml dokument og så måske overføre en egenskab fra den side der kalder menuen, så du kan markere den aktive side specielt i menuen.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
22. januar 2004 - 10:03 #3
Koder du c# eller vb?
Avatar billede charly Nybegynder
22. januar 2004 - 10:08 #4
Jeg koder kun C#! Det med en XML fil lyder fantastisk lækkert! Har du et indledende kodeeksempel til selve menuen. Det med .ascx filen er jeg med på!
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
22. januar 2004 - 10:24 #5
Jeg skal nok skrive et eksempel, men det bliver ikke lige i dag.
Avatar billede charly Nybegynder
22. januar 2004 - 10:25 #6
Takker!
Avatar billede dampnet Nybegynder
22. januar 2004 - 16:19 #7
sådan en smart ting, vil jeg da gerne lytte med på :)
Avatar billede charly Nybegynder
22. januar 2004 - 19:51 #8
Jamen velkommen til så!

Jeg er også lidt spændt på, hvad ham thor.ostergaard disker op med ;-)
Avatar billede jaffafo Nybegynder
23. januar 2004 - 10:45 #9
jeg tager lige en lytter også.. :D
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
23. januar 2004 - 10:49 #10
Av... jeg føler mig lidt presset ;-)
Jeg holder lige et lille XML kursus i dag, så det bliver først en gang i løbet af weekenden I får noget at se fra min hånd.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
23. januar 2004 - 18:48 #11
Jeg har nu lagt et forslag op på
http://www.kursusmaterialer.dk/ASP.NET%20I/Genbrug%20af%20kode/Menu%20-%20et%20eksempel.aspx
Det er ikke vildt generisk, men laver den menu du ønsker.
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
23. januar 2004 - 18:49 #12
Det skulle nok have været et svar
Avatar billede charly Nybegynder
24. januar 2004 - 00:38 #13
Tak for hjælpen. Eksemplet er guld værd.
Avatar billede charly Nybegynder
24. januar 2004 - 11:00 #14
Hvis man skulle gøre den lidt mere generisk kunne man jo anvende følgende fremgangsmåde til opbygning af selve menuen. Men hvordan får man så sin 'onClick' på <td>'erne !!!???

              TableRow r = new TableRow();

                  TableCell c = new TableCell();
                  c.Controls.Add(new LiteralControl("Menupunkt1"));
                  c.CssClass ="NotSelected";
                  r.Cells.Add(c);

              Table1.Rows.Add(r);
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
24. januar 2004 - 11:04 #15
Det burde du kunne gøre med c.Attributes.Add()
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
24. januar 2004 - 11:05 #16