Avatar billede tineboegh Nybegynder
21. januar 2004 - 22:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

reload af php-side

Jeg har en gæstebog hvor i folk kan skrive indlæg.

Men lad os nu sige at der sidder 2 ved hver sin computer og skriver i gæstebogen (sammen), så kan man ikke opdater siden, uden at den vedhæfter det sidste man har skrevet en gang til.

Findes der nogle nem måde at løse dette på???
Evt ved at siden reloades hver gang der kommer et nyt indlæg i gæstebogen - (også selvom det ikke er en selv der har skrevet det)??? Eller kan man finde et script som gør at den reloader sidenn hver 10 sek.???

Færdige scripts er at fortrække, da jeg er helt ny i dette php-univers!!!

På forhånd tak!
Avatar billede egede Nybegynder
21. januar 2004 - 22:15 #1
Jeg forstår ikke helt problemet med at beskeden kommer to gange?
Men jeg kan da fortælle dig at det ikke er synderligt praktiks at siden reloader hver tiende sekund, da så vil have ret kort tid til at skrive sin besked i!
Avatar billede tineboegh Nybegynder
21. januar 2004 - 22:17 #2
problemet ligger i at hvis jeg har sendt end besked, og gerne vil opdater siden, så sender den den samme besked en gang til. Kan man så ikke få den til at reloade/uploade php siden igen, når og hvis der er kommet et andet indlæg i mellem tiden?
Avatar billede egede Nybegynder
21. januar 2004 - 22:20 #3
Jeg kan stadig ikke helt forstå hvad du mener, men en mulighed er at du sender videre til en side imellem de to sider der opdaterer og så sender variablerne til den side der indsætter...
Avatar billede tineboegh Nybegynder
21. januar 2004 - 22:22 #4
øhhhh, det lyder indviklet.

Hvad nu hvis jeg siger at det nærmest skal fungere som en chat-funktion hvor den opdater siden, når der er nogle der har trykket sendt??? Er det helt umuligt???
Avatar billede egede Nybegynder
21. januar 2004 - 22:23 #5
Er stadig ikke helt med :S

Du har vel ikke et link eller noget?
Avatar billede tineboegh Nybegynder
21. januar 2004 - 22:24 #6
www.tineboegh.dk/gbog.php

Okey jeg er ikke den største nørd...
Avatar billede egede Nybegynder
21. januar 2004 - 22:45 #7
Pæn hjemmeside du har, men jeg kan desværre ikke se din gæstebog...
Avatar billede egede Nybegynder
21. januar 2004 - 22:47 #8
Dér kom den.
Du skulle vel ikke have et eksempel på hvordan de to besked 'smelter' sammen vel?
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2004 - 15:44 #9
Tøm indskrivningsfeltet, når du submitter ?-)
Avatar billede jkrag Nybegynder
03. februar 2004 - 20:19 #10
Der hvor du behandler de modtagne data i din gæstebog kan du afslutte med at kalde:
Header("Location: /dingaestebogsside.php");
exit();
Hermed får du brugerens browser til at refreshe siden uden de medsendte parametre, og de kan herefter også roligt bruge F5 uden at det går galt.
Du skal bare huske at et sådant Header kald SKAL komme inden du sender noget som helst html til siden.
Håber du kan bruge dette til noget.
Mvh. Jan