Avatar billede alstrup Nybegynder
20. januar 2004 - 11:01 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Tjekke for browser (PPC og Palm)

Jeg er ved at lave et familie websted, men mangler lige en funktion så man kan tilgå nyhederne når man er på farten.
Hvordan kan man i ASP og ASP.Net tjekke om den browser der besøger siden er en Pocket pc eller Palm eller .... ? Og derefter sender videre til en undermappe fx. ../ppc ?
Grunden til at jeg søger både til ASP og ASP.Net er at webstedet er i ASP nu, men i løbet ad indeværende år vil jeg migrere det til ASP.Net

Men venlig hilsen
Dan Alstrup
Avatar billede amerikaner Nybegynder
20. januar 2004 - 11:29 #1
You'll have to check for many things for ASP...Here is PPC 2002...
Mozilla/2.0 (compatible; MSIE 3.02; Windows CE; 240x320)

I would use screen.height or screen.width

<script language="JavaScript">
<!--
// check for the little guys
if (screen.width <= 400) {
    location.href = "http://www.yoursite.com/pda.html"
}
-->
</script>
<NOSCRIPT>
Your browser either does not support JavaScript, or you have it disabled. Click <A href="http://www.yoursite.com/pda.html">Here</A> for the PDA version of this site.
</NOSCRIPT>
Avatar billede alstrup Nybegynder
20. januar 2004 - 16:39 #2
Det er så i JavaScript, kan det umiddelbart bruges på en ASP.Net side? eller kræver det nogle andre former for tjek?
Avatar billede alstrup Nybegynder
20. januar 2004 - 16:48 #3
Desuden er der jo en del palm's der ikke understøtter javascript, og derfor er denne metode ikke særlig anvendelig.
Det jeg leder efter er noget der kan virke på alle pda'er og palm's
Avatar billede amerikaner Nybegynder
22. januar 2004 - 12:11 #4
Actually it would be "Old Palm" if it doesn't have Java support. Palm OS 5 is based on Japanese ACCESS's Netfront browser.  The NetFront browser includes support for a laundry list of standards, including XHTML, WML 2.0, CSS 1 and 2, animated GIFs and PNG files, ECMAScript (Javascript), and J2ME.

But...you are right that the majority of browsers you can download free for the Palm are not with Java (because they don't want to pay the license fee).

Hvad jeg skrivet VIL virke fordi alle PALM uden Java vil får den <NO SCRIPT> besked
og vil får dette besked overest på deres skærm.

Undskyld jeg har ikke skrivet tilbage...men jeg glemt at "Abonnér".
Avatar billede alstrup Nybegynder
24. april 2005 - 13:50 #5
Dine points..... undskyld ventetiden der er kun gået lidt over et år ;)
Glemte bare helt at trykke på den :-(