Avatar billede themighty Nybegynder
20. januar 2004 - 10:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Drop down menu ligger sig inden under anden frame

Hvordan får jeg min drop down menu til at droppe ordentlig ned så man kan se den hele og ikke kun det der er plads til i min frame?

Index er sådan:

<html>

    <head>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">

        <title>Pr&oslash;ve</title>

      </head>

    <frameset border="0" frameborder="no" framespacing="0" rows="52,450,52">
        <frame name="Tomt" noresize scrolling="no" src="tomt.html">
        <frameset border="0" cols="72,*,72" frameborder="no" framespacing="0">
            <frame name="Tomt" noresize scrolling="no" src="tomt.html">
            <frameset border="0" frameborder="no" framespacing="0" rows="*,50">
                <frameset border="0" frameborder="no" framespacing="0" rows="45,141">
                    <frameset border="0" cols="305,400" frameborder="no" framespacing="0">
                        <frame name="NoName" noresize src="Pia/logo.html">
                        <frame name="Menu" noresize scrolling="no" src="Pia/menuforsog.html">
                    </frameset>
                    <frame name="Indhold" noresize src="forside.html">
                </frameset>
                <frame name="NoName" noresize src="adresse.html" scrolling="no">
            </frameset>
            <frame name="Tomt" noresize scrolling="no" src="tomt.html">
        </frameset>
        <frame name="Tomt" noresize scrolling="no" src="tomt.html">
    </frameset>

            <body bgcolor="#ffffff">
                <p>    </p>
            </body>

        </noframes>
    </frameset>

</html>

Menuen er den her:

<html>
<head>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<style>
body{font-family:arial;}

table{font-size:80%;background:#F4F0ED}

a{color:FFFFFF;text-decoration:none;font:regular}

a:hover{color:#FF0000;}

td.menu{background:#cccccc}

table.menu
{
font-size:100%;
position:absolute;
visibility:hidden;
}
</style>
<script type="text/javascript">
function showmenu(elmnt)
{
document.all(elmnt).style.visibility="visible"
}

function hidemenu(elmnt)
{
document.all(elmnt).style.visibility="hidden"
}
</script>
</head>
<body bgcolor="#F4F0ED">
        <a href="../indexPia3.html" target="Menu"> </a>
        <table width="475">
<tr bgcolor="#000033" height="20">
  <td onmouseover="showmenu('forside')" onmouseout="hidemenu('forside')" width="95" height="20">
                    <div align="left">
                        <a href="../forside.html" target="Indhold">Forside<br>
                        </a>
                        <table class="menu" id="forside" width="100%" height="53">
                            <tr>
                                <td class="menu">
                                    <div align="center">
                                        <a href=../tilbud%20diverse.html target="Indhold">Tilbud</a></div>
                                </td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td class="menu">
                                    <div align="center">
                                        <a href="../kort.html" target="Indhold">Find os</a></div>
                                </td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td class="menu">
                                    <div align="center">
                                        <a href="../webdesign.html" target="Indhold">Webdesign</a></div>
                                </td>
                            </tr>
                        </table>
                    </div>
                </td>
  <td onmouseover="showmenu('k&oslash;kken')" onmouseout="hidemenu('K&oslash;kken')" width="95" height="20"><a href="../koekken.html" target="Indhold">K&oslash;kken<br />
                    </a>
                    <table class="menu" id="k&oslash;kken" width="100%">
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../k-trae.html" target="Indhold">Tr&aelig;</a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../k-malet.html" target="Indhold">Malet</a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../k-laminat.html" target="Indhold">Laminat</a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../k-hoejglans.html" target="Indhold">H&oslash;jglans</a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../tegninger.html" target="Indhold">Tegninger</a></div>
                            </td></tr>
                        <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../k-laager.html" target="Indhold">L&aring;ger</a></div>
                            </td></tr>
                    </table>
                </td>
  <td onmouseover="showmenu('bad')" onmouseout="hidemenu('bad')" width="95" height="20"><a href="../bad.html" target="Indhold">Bad<br />
                    </a>
                    <table class="menu" id="bad" width="100%">
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../b-trae.html" target="Indhold">Tr&aelig;</a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../b-malet.html" target="Indhold">Malet</a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../b-laminat.html" target="Indhold">Laminat</a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../b-hoejglans.html" target="Indhold">H&oslash;jglans</a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../ManglendeSider/laager_bad.html" target="Indhold">L&aring;ger</a></div>
                            </td></tr>
  </table>
                </td>
<td onmouseover="showmenu('garderobe')" onmouseout="hidemenu('garderobe')" width="95" height="20"><a href="../ManglendeSider/garderobe.html" target="Indhold">Garderobe<br />
                    </a>
                    <table class="menu" id="garderobe" width="100%">
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../modulia.html" target="Indhold">Modulia </a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../mogensendk.html" target="Indhold">MogensenDK</a></div>
                            </td></tr>
                        <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../aliax.html" target="Indhold">Aliax</a></div>
                            </td></tr>
                    </table>
                </td>
                <td onmouseover="showmenu('tilbeh&oslash')" onmouseout="hidemenu('tilbeh&oslash')" width="95" height="20"><a href="../tilbehoer.html" target="Indhold">Tilbeh&oslash;r<br />
                    </a>
                    <table class="menu" id="tilbeh&oslash" width="100%">
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../lamper.html" target="Indhold">Lamper</a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../ManglendeSider/r%f6sle.html" target="Indhold">R&ouml;sle</a></div>
                            </td></tr>
  <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../ManglendeSider/rengoring.html" target="Indhold">Reng&oslash;ring</a></div>
                            </td></tr>
                        <tr><td class="menu">
                                <div align="center">
                                    <a href="../ManglendeSider/tom.html" target="Indhold">Tomt</a></div>
                            </td></tr>
                    </table>
                </td>
            </tr>
    </body>
</html>

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Avatar billede roenving Novice
21. januar 2004 - 08:00 #1
Frames er hele window-objekter, så de findes helt selvstændigt og objekter kan kun overskride grænserne i nye vinduer ...

Så hvis du vil have en længere menu frem, må du designe din side på en anden måde !-)

Jeg ville også personligt vælge et simplere design, og så måske sætte elementer ind ved siden af hinanden i stedet for at lave frames i frames i frames i frames ...
Avatar billede themighty Nybegynder
21. januar 2004 - 23:11 #2
Jeg har selv løst mit problem og det var slet ikke så besværligt som det så ud.