Avatar billede www.isys.dk Nybegynder
23. januar 2001 - 13:51 Der er 11 kommentarer

onMouse

Jeg har prøvet med div og layer og span til at udfører et onMouse event:

her med div:

<div ONMOUSEOVER=\"popup(\'Link description here\\ndsfgdsfgdsf\',\'yellow\');\" ONMOUSEOUT=\"kill();\">test</div>

Enten virker det i Nestscape eller Explore, men ikke samtidig!

ved <a>-tagget virker det fint...

hvad skal jeg bruge, når det nu ikke må være et link?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. januar 2001 - 13:53 #1
kan du ikke bruge:

<a href=\"java script:void(0);\" ONMOUSEOVER=\"popup(\'Link description here\\ndsfgdsfgdsf\',\'yellow\');\" ONMOUSEOUT=\"kill();\">test</a>
Avatar billede lp Nybegynder
23. januar 2001 - 13:54 #2
du kan evt. lave den således:

<a href=\"#\" onMouseOver=\"popup(\'Link description here\\ndsfgdsfgdsf\',\'yellow\');\" onMouseOut=\"kill();\">test</a>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
23. januar 2001 - 13:56 #3
lp:> hvis man laver et sådan link et sted på en side hvor der er scrollet ned, så vil det gå tiltoppen (#) når man klikker.
Avatar billede www.isys.dk Nybegynder
23. januar 2001 - 14:18 #4
Det bliver jo understreget, det er ikke meningen, og jeg gider ikke lave en css-klasse der sørger for det ikke gør! :)

Findes der ikke et tag der virker både i Netscape og Explore med onmouseover eventet?
Avatar billede engrob Nybegynder
23. januar 2001 - 14:30 #5
Prøv med <div onMouseOver=\"popup(\'Link description here\\ndsfgdsfgdsf\',\'yellow\');\" onMouseOut=\"kill();\" style=\"position:absolute; top:100; left:100;\">test</div>
Problemet kan være at netscape ikke opfatter en div der ikke er positioneret absolut som et lag, og derfor skal du lave den lille style. Jeg tror det virker i bå ns og ie.
Avatar billede cautoo Nybegynder
23. januar 2001 - 14:57 #6
Jeg tror nok at et lag i ie er <DIV> og i ns <LAYER>
Avatar billede engrob Nybegynder
23. januar 2001 - 17:09 #7
Ikke i ns4.x
Avatar billede olebole Juniormester
23. januar 2001 - 18:43 #8
<ole>
Et <div> opfattes både i IE og NS som et lag. I NS skal det dog helt rigtigt positioneres absolut.
Hagen er, at et <div> ikke modtager en mouseover eller mouseout i NS! Du må finde en workaround - og det er jo afhængig af resten af din kode og dine hensigter iøvrigt.
/mvh
</bole>
Avatar billede www.isys.dk Nybegynder
23. januar 2001 - 18:49 #9
how to?

et tag der kan håndtere mouseEvent i begge browser, og som ikke ændre på det den indholder (teksten må f.eks ikke understreges)
Avatar billede olebole Juniormester
23. januar 2001 - 19:08 #10
Manden skrev: \"...og det er jo afhængig af resten af din kode og dine hensigter iøvrigt.\" :))
/mvh
Avatar billede engrob Nybegynder
23. januar 2001 - 19:54 #11
\"Det bliver jo understreget, det er ikke meningen, og jeg gider ikke lave en css-klasse der sørger for det ikke gør! :)\"

Det kan jo ikke være så svært. Enten tilføjer du bare til hvert link style=\"text-decoration:none;\"
eller skriver dette i head
<style type=\"text/css\">
a          {text-decoration:none;}
</style>