Avatar billede sskov Nybegynder
18. januar 2004 - 23:52 Der er 4 kommentarer

Send mail med PHP, IIS og evt. egen smtp server?

Hej jeg installerede den nyeste php-install'er på min windows dunk og php scripts virker glimrende..så ville jeg flytte en velfungerende side til serveren som bruger mail funktionen og den VIL BARE IKKE RETURNERE TRUE og derved sende noget som helst.
Php.ini burde være sat rigtigt op, jeg ved scriptet virker, min smtp server tillader relay og annonymous access.
I variablen smtp i php.ini har jeg desuden prøvet smtp.mail.dk, mail-relay.tele2adsl.dk, tele2adsl.dk og den server som oprindelig havde siden kørende (hvor der var givet tilladelse til det) DET VIL BARE IKKE VIRKE.
Jeg får ingen fejl beskeder af nogen art. Jeg prøvede her til sidst helt at fjerne php.ini fra windows mappen og det ænrede intet..php virker stadig?? dog naturligvis uden mail() virker.  Somom at den ikke bruges.
Jeg har brug for _hjælp_
På forhånd tak
Avatar billede whatever Nybegynder
19. januar 2004 - 00:11 #1
Umiddelbart er der lige to ting du burde tjekke/gøre:

1. Benyt den SMTP-server som din internet-udbyder stiller til rådighed. Så burde den i hvert fald virke. F.eks: CyberCity: vip.cybercity.dk, TDC: mail.tele.dk etc.

2. Hvis du benytter API/SAPI/ISAPI-versionen af PHP skal du sandsyneligvis genstarte IIS før ændringer i php.ini træder i kraft. Derfor virker det også selv om du har slettet php.ini, så længe du ikke har genstartet den. Det samme gør sig gældende med Apache 2 installeret som en service i Windows.
Avatar billede sskov Nybegynder
19. januar 2004 - 01:11 #2
jeg bruger asapi..jo nu kom den med med en fejlbesked da php.ini var væk..jeg har har som sagt prøvet samtlige smtp servere ..startede jo naturligvis med at bruge den som jeg ellers bruger med mail klient.
windows maskinen er win2003..der kan være en eller anden ting der skal slåes til for at jeg må maile. flere gode forslag?
Avatar billede muddi Praktikant
19. januar 2004 - 11:49 #3
Det er ikke alle smtp-servere, som tillader "fri" brug. Tit skal du have en gyldig emailadresse tilknyttet.
Ikke desto mindre findes der flere fuldstændig åbne SMTP-servere, som f.eks pasmtp.tele.dk, som er TDC's SMTP.
Avatar billede sskov Nybegynder
19. januar 2004 - 14:31 #4
virker heller ikke...der må være et andet sted problemet ligger. Er der andet end egenskaber for smtpserver og php.ini i windows mappen som jeg at lede i? selve siden kom somsagt fra en maskine hvor den virkede gilmrende.