Avatar billede kop Nybegynder
17. januar 2004 - 23:01 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Slette reg nøgle C-dilla. 3d max .

Efter at have kørt en prøveversion af 3 d max vil jeg nu installere. en dyrt indkøbt version som mit firma her købt,(fordi de forvendter noget godt arbejde.)
men, når det er inatalleret, og det så skal køre så fortæller programmet mig der e en fejl.C-dilla reg. 10,7,00 fejl .
men jeg har så fundet frem til c- dilla nøglen,i reg basen  men hvordan sletter jeg den.
Avatar billede elektro-mik Nybegynder
17. januar 2004 - 23:10 #1
Du markerer den og trykker på Delete - eller højreklikker og vælger Slet.
Hvis det ikke virker (jeg har været ude for visse der ikke ku' slettes) - skal du evt. taste Ctrl+Alt+Delete og lukke de programmer (under fanen Processer) der har noget med 3D Max at gøre - hvilket ka' være svært at se !
Avatar billede kop Nybegynder
17. januar 2004 - 23:13 #2
3d max er ikke mere i min maskine, så der vel ikke noget der relatere til max,
eller kender du til noget som hænger efter programmet er afinstall.
Avatar billede elektro-mik Nybegynder
17. januar 2004 - 23:22 #3
Hvis 3D Max's afinstallering ikke er lavet godtnok ka' man risikere at det stadig forsøges startet op når du starter din PC - så du ka' prøve at højreklikke på Start - vælge Åbn og dobbeltklikke på Programmer for at se om der ligger noget 3D Max her. Hvis der er en mappe med Programs ka' du osse checke den.
Avatar billede kop Nybegynder
17. januar 2004 - 23:48 #4
nej det virker dsv ikke. alle de der ting har jeg prøvet. der skal vist skrabere midler i brug.
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. januar 2004 - 00:34 #5
skal c-dilla væk skal du fjerne det separet.

Under fjern tilføj programmer kan du vælge c-dilla management system, tror jeg nok eller noget, prøv det
Avatar billede osborne Nybegynder
18. januar 2004 - 01:18 #6
Et forsøg værd (men det har du sikkert allerede gjort):

1. ctrl alt del - find cdilla og dræb processen
2. Indstillinger > Kontrol panel > Tilføj fjern programmer - og fjern cdilla
3. Boot
4. Prøv at installere Max igen
Avatar billede osborne Nybegynder
18. januar 2004 - 01:22 #7
.. alternativt spørg Discreet support eller distributør (de har med stor sandsynlighed hørt om problemet mange gange før).

www.discreet.com har også et godt online support forum hvor du kan søge svar eller spørge.
Avatar billede olemunk Nybegynder
18. januar 2004 - 07:16 #8
Installér max efter manualen. Genstart. Afinstallér max fra kontrolpanelet. Afinstallér C-dillaen fra kontrolpanelet. Fjern begge mapper manuelt. Genstart.
Nogle prøveversioner kan afinstalleres fra installations-CD'en, men man skal stadig fjerne mapperne manuelt.
Efter afinstallation og fjernelse af mapper kan du prøve at søge (Start>Søg) efter C Dilla, idet C dillaen ved en fejl kan være installeres flere steder. Dette kan bl.a. opstå, hvis du har installeret Max på et andet drev, end det du arbejder på (C drevet).
Hvis der findes en mappe >Autodesk Shared< under Programmer>Fælles Filer, skal den også ud.
Og jo, både AutoCad og 3D Max lægger registreringsfiler yderst på harddisken i boot sektoren, som du ikke kan slette heller ikke ved formattering af harddisken. Specielt kunne tidligere tidsbegrænsede prøveversioner af max give problemer. (Det sidste her var kun til orientering.
Avatar billede olemunk Nybegynder
18. januar 2004 - 07:34 #9
Ovenstående installation/afinstallation gælder din prøveversion. Din nye max skal selvfølgelig også ud iht. manualen.
Avatar billede osborne Nybegynder
22. januar 2004 - 18:41 #10
Har lige snakket med en ven med lignende problem. Han løste problemet ved simpelthen at afinstallere Max, og derefter manuelt slette to filer:

Fandt kataloget:

C:/Documents and Settings/ All Users/Application Data/Macrovision/SafeCast/Product Licenses/...

Slettede følgende filer
B241A000.dat og  BD6FA000.dat

Derefter installerede han igen Max (I hans tilfælde var det Max6) og så kørte det som det skulle efter at han havde angivet de rigtige koder osv.

Håber det hjælper
Avatar billede osborne Nybegynder
22. januar 2004 - 18:42 #11
Forresten .. BEHØVER ikke absolut at afinstallere Max. Kan blot lukke det og starte det igen bagefter.
Avatar billede osborne Nybegynder
22. januar 2004 - 18:42 #12
Du vil blot få en meddelelse der siger "license has expired" hvorefer du registerer igen.
Avatar billede osborne Nybegynder
22. januar 2004 - 20:31 #13
Hvilken Max version bruger du?
Avatar billede kop Nybegynder
22. januar 2004 - 21:34 #14
Jeg har 3ds studio max 5. dvs det firmaets men det er den jeg vil bruge.
Avatar billede kop Nybegynder
22. januar 2004 - 21:37 #15
Men ligemeget hvad jeg har prøvet så er der ikke noget der virker.så måske er der en fejl på cd en
Avatar billede jaws3d Nybegynder
24. januar 2004 - 14:32 #16
Hej Kop

Jeg vil foreslå at du "afinstallere" cdilla, og bagefter sletter
biblioteket C:\cdilla  (biblioteket er skjult)..
Når det er gjort sletter du relaterede filer i dit windows dir + windows\system

Det virkede for mig

Jesper
Avatar billede kop Nybegynder
12. marts 2004 - 10:13 #17
intet af det der er foreslået virker .
Avatar billede osborne Nybegynder
12. marts 2004 - 10:23 #18
Er det virkelig rigtig at Discreet eller deres super godt online forum ikke kunne hjælpe dig? (se mit svar ovenfor om det)

Ellers vil jeg foreslå at du hanvender dig hos den forhandler hvor dit firma har købt licensen og høre hvad du skal gøre. Det kan ikke være meningen at dit firma køber sådan en relativt dyr software pakke og så ikke kan køre hos dig (jeg går ud fra at du har en Windows maskine af en eller anden slags)

Hvis du ikke har prøvet Discreet endnu, eller deres support forum, så kan det stadig anbefales.
Avatar billede olemunk Nybegynder
12. marts 2004 - 10:31 #19
Formatter det drev, hvor din(-e) Max installationer findes og fjern din(-e) C-dilla.
Det er lidt hårdt at foreslå, men noget tyder på, at der har været rod i de to installationer (sammenblanding af prøve- og pemanentversionen).
Ole
Avatar billede osborne Nybegynder
12. marts 2004 - 10:38 #20
Oles forslag lyder som en god ide .. husk at tage en backup af dine data ;-)
Avatar billede osborne Nybegynder
28. marts 2004 - 20:35 #21
Du har afvist flere gode svar, bl.a. tror jeg ikke på at du ikke vil kunne få hjælp til løsning af problemet hos Discreet online forum hvis du prøvede.

Men det duer selvfølgelig ikke hvis du ikke har en lovlig licens til Max .. i hvilket tilfælde dit spørgsmål ikke hører hjemme her på eksperten.dk
Avatar billede kop Nybegynder
29. marts 2004 - 00:04 #22
Jeg Takker for den gode vilje,til at hjælpe, men der var en fejl på cd/erne .Pi.....
men nu har jeg fået nye og det virker.