Avatar billede virus Nybegynder
17. januar 2004 - 14:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Loop genne, regEx matches?

<%

    Function doLink (Content)
        Set regExp = New RegExp
        regExp.Global = True
        regExp.IgnoreCase = True
        regExp.Pattern = "\[a url=(.*)\](.*)\[\/a\]"

            Content = regExp.Replace (Content, "<a href=""$1"">$2</a>")

        Set regExp = Nothing

        doLink = Content
    End Function

    Response.Write doLink("This is some text with 1 URL [a url=http://microsoft.com]Microsoft[/a]<br />")
    Response.Write doLink("This is some text with 2 URL's [a url=http://microsoft.com]Microsoft[/a] [a url=http://freebsd.org]FreeBSD[/a]")

%>

Hvordan looper jeg igennem de matches der nu måtte være og naturligvis får den ønskede funktion ud af det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2004 - 14:51 #1
Dit regex skal bare være

      regExp.Pattern = "\[a url=(.*?)\](.*?)\[\/a\]"
Avatar billede torben_brandt Nybegynder
17. januar 2004 - 14:51 #2
Prøv med
regExp.Pattern = "\[a url=(.*?)\](.*?)\[\/a\]"

/Torben
Avatar billede virus Nybegynder
17. januar 2004 - 15:04 #3
Der kan man bare se, tusinde tak..

Nu ved jeg du ikke er så vild med points EJ, men hvad siger du, skal i dele anyway?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2004 - 15:04 #4
Nej tak. Prøv at få Torben til at forklare hvorfor - så har han vel fortjent dem ;)
Avatar billede virus Nybegynder
17. januar 2004 - 15:07 #5
Torben hvis du smider et svar har Erik været sød mod dig :o)
Avatar billede torben_brandt Nybegynder
17. januar 2004 - 15:52 #6
Tja, jeg er nu også ligeglad med points, men hvad er det jeg gerne må forklare?
Hvis det er forskellen på (.*) og (.*?) så har jeg tidligere skrevet dette:
http://groups.google.dk/groups?selm=brobbf%24l3b%241%40sunsite.dk

/Torben
Avatar billede virus Nybegynder
17. januar 2004 - 16:01 #7
Torben jeg fik lige kigget op på forskellen.
Tror nu Erik mente du skulle forklare hvorfor han ikke ville ha points?

Anyway jeg vil ikke tage mere af jeres tid, hvis i vil have points så smid en svar, og jeg checker lige tilbage i morgen, ellers beholder jeg dem da selv >:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2004 - 16:18 #8
Alt kan misforstås. Nej, jeg mente netop at Torben kunne forklare forskellen
på .* og .*? - og er du med på det, virus?
Avatar billede virus Nybegynder
17. januar 2004 - 16:50 #9
Ja er vi ikke enige om det er noget lign.

.*?  ==  Alle tegn, vilkårlig længde, n gange
Avatar billede virus Nybegynder
08. juni 2005 - 07:00 #10
Hvis i vil have points lader jeg spørgsmålet være åbent 1 dag længere :o)