Avatar billede yadyam Nybegynder
17. januar 2004 - 12:33 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Formularfelt til rapport

Jeg har en formular med en combo og to lister. Når jeg klikker i combo(på en varegruppe), vises der tekst(varetekst) i liste1. Når jeg klikker i liste1 kommer der en pris i liste2.
Hvordan sender jeg oplysningerne fra alle tre felter til en formular(faktura/ordre), eks. ved at dobbeltklikke på prisen.
Avatar billede terry Ekspert
17. januar 2004 - 13:22 #1
There are a couple of possibilities!
One is to have three global variables where you save the information from the three fields on form 1. Then when you open form 2 you use these global variables.

Another idea is to put these three variables into a string seperated by a ; (example) then when you open form 2 you send the string containing the three variables in the OpenArgs parametere of the Docmd.openform method

Then you will need to split the string up into three seperate vraibales again!
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2004 - 17:10 #2
but we cant help if you dont give some feedback!
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2004 - 19:55 #3
hello......
Avatar billede yadyam Nybegynder
26. januar 2004 - 21:09 #4
oooooops. Jeg havede et "major breakdown" på min PC.(lidt virus og sådan), så jeg skulle starte helt fra bunden med min PC, men nu er jeg tilbage for fuld drøn.
Dit svar TERRY er sikkert et godt et, men jeg forstår det ikke (jeg=databasenød).
Gider du uddybe det?
Undskyld svartiden, meeeeeeeeeen bedre sent end aldrig

/Y
Avatar billede terry Ekspert
27. januar 2004 - 20:35 #5
yadyam>if you dont know mauch about Access it isnt easy to explain!
The values you have selected can be placed into GLOBAL (public) varaiables, these variables can be used anywhere in your program.

In a module you can declare public variable like this

Public Price As Double

Then you can use price anywhere in your program. Yoo can also refer to fields on form1 FROM form2

forms!frm1.cboVareGruppe
Avatar billede yadyam Nybegynder
27. januar 2004 - 22:26 #6
OK terry, jeg prøver lige og se om jeg kan. Er det iorden jeg ikke lukker spørgsmålet endnu?

/Y
Avatar billede terry Ekspert
28. januar 2004 - 08:35 #7
Helt i orden
Avatar billede yadyam Nybegynder
04. februar 2004 - 18:20 #8
hmmm, jeg er åbentbart dummere end gennemsnittet, kab du evt. uddybe hvor jeg skal oprette disse globale variable.
Hvad er Public Price As Double?
Og hvor skal jeg skrive forms!frm1.cboVareGruppe?

/Y
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2004 - 18:38 #9
In the database window you can choose to create a new module.

Public means that the variable can be "seen" everywhere in the program. If it was Private it can only be seen in the module wher it is created.
Price is the name of the variable

As(som) Double is the data type which can hold a number such as 12345,67

forms!frm1.cboVareGruppe was only an example!

yadyam>Its going to be hard going if you dont understand what I mean, wouldnt it be a better idea to get hold of a book on Access?
Avatar billede yadyam Nybegynder
04. februar 2004 - 20:17 #10
Jeg har fået fat på en bog om ACCESS, og går nu igang med at læse den grundigt igennem.
Tak for hjælpen terry

/Y
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2004 - 20:52 #11
that was quick :o)
and thanks
Avatar billede yadyam Nybegynder
04. februar 2004 - 21:58 #12
har haft den hele tiden, men forstår den ikke HELT!
;-P
/Y