Avatar billede kasperjensen Nybegynder
17. januar 2004 - 06:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formatering af bærbar

Hej Eksperter :D

Jeg sidder med min bærbar (Vega) som jeg godt kunne tænke mig at få lavet en formatering af.
Men der fulgte en CD-rom med hvor der stod på :

"denne cdrom er udelukkende beregnet til en ny ren installation af windows. hvis der laves en ny installation /fdisk/ format af notebooks harddisk, slettes recovery systemet på HD som notebooken er leveret med fra fabrikken. der ydes ikke hotline på notebooken hvis dette recovery system fjernes fra notebooken og retten til gratis hotline bortfalder."

Kan jeg mon finde dette recovery?

vh
kasper
Avatar billede c-holst Novice
17. januar 2004 - 06:28 #1
uden at vide noget særligt om emnet, kunne jeg forestille mig.

format c: sletter dit c-drev med indholdet af din installation og du kan installere via dit recoverysystem.

fdisk sletter hele din disk, alle partioner og alt hvad der ligger på hele disken, inklussiv dit recoverysystem.

Men som sagt, Jeg ville nok vente til der kom nogle flere kommentarer.

har du ikke en manual eller noget til det recoverysystem, så du kan finde den rette procedure.

hvad sker der fx hvis du sætter din cd i og booter
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
17. januar 2004 - 07:57 #2
skal køre den fra opstart ved tryk på tast.. men dette er xp-home  og jeg har også en xp-prof på en anden maskine, og der spørger den om om man vil formatere sin hd, men gør ikke i xp home..men det er ikke windows cd..det er en der kommer med min bærbar og hvor xp-home ligger på.

men regner også med at jeg bare kan format c: og køre install fra cden....men vil lige være sikker... men ellers tak for hjælpen c-holst... og godmorgen. :)
Avatar billede c-holst Novice
17. januar 2004 - 08:44 #3
Men som sagt, Jeg ville nok vente til der kom nogle flere kommentarer

ellers kan du jo bare installere pro på den:-)
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
17. januar 2004 - 08:49 #4
jaa... nu er der vist et eller andet med at man skal registrere den for at de virker erfter 30 dage, og de er orginale begge 2... og kan vist ikke installere den på begge uden problemer..
Avatar billede lbedb Nybegynder
07. februar 2004 - 17:15 #5
Hejsa jeg sidder til daglig og reparerer notebooks hos sd data som er den danske importør af vega notebook's.... Det du skal gøre for at få din makine som ny og med 3 mdr. hotline... er at trykke f10 når dette står i opstarten, herefter skal du vælge at du vil lave en fuld formatering uden backup og det var så det.... nu har du en notebook der er som den var da du købte den...
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
07. februar 2004 - 17:35 #6
yes fik gjort.., men ellers tak.
god weekend
Avatar billede lbedb Nybegynder
07. februar 2004 - 22:54 #7
Det er bare i orden.... Tak i lige måde