Avatar billede jets Nybegynder
15. januar 2004 - 12:15 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

HTML-form, input felt dropdown

Jeg har et input felt:

<input type=text name="navn" size="25">

Spørgsmål:
Kan jeg ved hjælp af fx. javascript undgå, at browseren viser tidligere indtastede værdier i en drop-down menu, når feltet udfyldes?

Jeg mener at login-feltet hvor du indtaster dit telefonnummer på www.telmore.dk fungerer sådan, men jeg har ikke kunnet lure hvordan de har gjort.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
15. januar 2004 - 12:19 #1
Er det ikke noget, man sætter op på klienten? Det er noget, som IE6 (Windows XP?) tager sig af.
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2004 - 12:22 #2
<input type=text name="navn" size="25" autocomplete="no">
Avatar billede jets Nybegynder
15. januar 2004 - 12:22 #3
Sikkert, men man må kunne kode sig ud af det. Jeg har sat min browser op til at tillade det, men nogle steder (fx. på www.telmore.dk eksemplet) gør den det ikke. Det fik mig til at tænke, at der må være en måde....
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2004 - 12:23 #4
næh hov... det er vist

<input type=text name="navn" size="25" autocomplete="off">
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. januar 2004 - 12:23 #5
Det er desværre en af de indstillinger som man intet kan gøre noget ved. Det eneste der bestemmer dette er brugensbrowser indstillinger.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. januar 2004 - 12:23 #6
<input type=text name="navn" size="25" autocomplete=off>
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. januar 2004 - 12:24 #7
OKay, jeg tager mine ord i mig igen!
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2004 - 12:24 #8
så kan du lære det kan du ;)
Avatar billede jets Nybegynder
15. januar 2004 - 12:25 #9
Tusind tak for svaret - det virker perfekt! I får begge point da I var sindsygt hurtige. Håber det er ok :o)