Avatar billede mason Nybegynder
15. januar 2004 - 10:45 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

dropdown menu i 100% x 100% centereret tabel - IKKE layer!

Jeg har prøvet alt, men vil så gerne kunne finde lidt hjælp til denne hersens dropdown menu.
Jeg har fået fin hjælp fra flinke mennesker herinde, men ikke den helt rigtige.
Min dropdown menu skal ligge i en centreret tabel 100% x 100%, således den konstant er centreret når browser vinduet rezises.
Dette kan ikke lade sig gøre med de forslag jeg har modtaget indtil nu, da de enten bygger på layers med absolute positions, eller hvor menuen har faste koordinater.

Kan man dog ikke lave en dropdown menu i min tabel, så den altid følger med vinduet, hvis det rezises?

Håber virkelig meget på hjælp....
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
15. januar 2004 - 11:13 #1
<table width="100%" height="100%"  border="1" align="center">
  <tr>
    <td><table width="100%" height="100%"  border="1" align="center">
      <tr>
        <td align="center">Min menu</td>
      </tr>
    </table></td>
  </tr>
</table>

Dette burde hjælpe dig.

:-) karsten_larsen
Avatar billede mason Nybegynder
15. januar 2004 - 11:18 #2
det er såmen ikke det der er problemet. Dén er allerede fikset :-)
Min menu ligger også inde i denne tabel, problemet er sub menuen. Nå jeg kører musen hen over et menupunkt, popper sub menuen op et forkert sted på siden.
(Fordi koden jeg bruger er lavet sådan).
Har du en anden kode?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
15. januar 2004 - 11:54 #3
Kan du paste din kode?
Avatar billede binderup Nybegynder
15. januar 2004 - 12:14 #4
hvad med en style op din dropdown?

<form name="form1" id="form1" method="post" action="">
  <select name="select" style="width:100%;">
    <option>q</option>
  </select>
</form>
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
15. januar 2004 - 12:25 #5
Du kan jo ligge din menu i et layer og lade det snappe til et usynlig billede, som ligger i en tabel.

Så er du fri for at skulle pille ved koden til din menu.

Snap layer finder du her:

http://www.projectseven.com/extensions/index.htm
Avatar billede claus_jac Nybegynder
15. januar 2004 - 22:33 #6
Hej Mason.
Det er ikke muligt at gøre det "præcis" som du vil have det. Grunden er enkel. en dropdown SKAL laves i et layer. Problemet opstår når man ikke sørger for at få menuen positioneret rigtigt. Dvs. at din menu skal ARVE positionen relativt eller absolut i forhold til din tabel. langt de fleste glemmer det og kommer til at lave det i forhold til dokumentet og så vil det altid gå galt. Du kan eventuelt lægge tabellen i en div. Der er dog også nogle ganske udmærkede dropdown menuer på dynamicdrive.com, som også kan positioneres selvom den udvendige tabel er centreret. Problemet med Karstens løsning er selvfølgelig at den kræver dreamweaver installeret.

Håber det hjælper en smule.

Claus
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
16. januar 2004 - 08:40 #7
claus_jac -> Dette er jo en dreamweaver kategori :-)
Avatar billede mason Nybegynder
16. januar 2004 - 09:23 #8
Tusind tak for hjælpen!
Jeg har løst mit problem med et fantastisk lille program fra www.opencube.com - Visual QuickMenu Pro. Den generer selv min kode.
Avatar billede mason Nybegynder
16. januar 2004 - 14:52 #9
ØV! den kræver at jeg køber programmet, så jeg er tilbage til Square 1.....
Så dette spørgsmål er stadig åbent....
Avatar billede mason Nybegynder
16. januar 2004 - 14:53 #10
Nogen tutorials....???