Avatar billede d8tv Nybegynder
22. januar 2001 - 15:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Internet Exployer 5.5 - history.back()

Funktionen history.back(), der skulle returnere den sidst besøgte side fungerer åbentbart ikke i version 5.5 af Internet Exployer. Den virker i version 5.0. Er der en anden funktion, der virker på samme måde, som kan bruges til version 5.5?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. januar 2001 - 15:42 #1
Mener du ikke history.back(-1)?

/per
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 15:43 #2
Hedder det ikke history.go(-1) ? :o)
Avatar billede redbastard Nybegynder
22. januar 2001 - 15:43 #3
det kan umuligt være et problem
prøv at købe et computerblad og installer igen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. januar 2001 - 15:44 #4
Det var en fejl, jeg har tidligere brugt history.go(-1).

/per
Avatar billede redbastard Nybegynder
22. januar 2001 - 15:44 #5
hvis ikke det virker er der noget helt forfærdeligt galt som jeg ikke har forstand på
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 15:48 #6
history.go(-1) virker anyways på min IE 5.5. Har lige testet.
Avatar billede d8tv Nybegynder
22. januar 2001 - 16:17 #7
Nu har jeg prøvet history.back(-1) samt history.go(-1) og ingen af dem virker på version 5.5.
På version 5.0 virker history.back() efter hensigten. Kan det være indstillinger i browseren der giver fejlen?. Interessant at parazite kan få funktionen history.go(-1) til at virke i version 5.5 - hvad kan det skyldes?
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 19:20 #8
Har ingen anelse om hvad det kan skyldes. Prøv at smide følgende i en HTML-fil:

<html>
<head>
</head>
<body>
<a href=\"#\" onClick=\"java script:history.go(-1)\">Klik</a>
</body>
</html>

Gå derefter ind på en tilfældig side, og kald derefter den side du lige har lavet og prøv at klikke. Så kan vi anyways eliminere andre kodefejl. Det var ovennævnte, der virkede i min IE 5.5.
Avatar billede dana Nybegynder
22. januar 2001 - 19:37 #9
Det virker også hos mig!

:)

Avatar billede minijensen1 Nybegynder
22. januar 2001 - 19:40 #10
Prøv med:
<a href=\"#\" OnClick=\"java script:history.back(1)\">Klik</a>

Det virker hos mig, og jeg har 5.5
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
22. januar 2001 - 21:02 #11
Må vi se dit script, der må være en anden fejl

Og så ligner det da et spm. til JavaScript-kategorien, bare et godt råd.
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
23. januar 2001 - 21:59 #12
Eller også så prøv med:
<a href=\"java script:history.back(1)\">Tilbage</a>

Det skulle meget gerne virke...
Avatar billede d8tv Nybegynder
24. januar 2001 - 08:19 #13
Tak til minijensen1, dit sidste forslag:
<a href=\"java script:history.back(1)\">Tilbage</a>
virker efter hensigten i EI 5.5, hvorimod alle de andre forslag giver fejl i EI 5.5 med ikke i EI 5.0. Helt utroligt!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. januar 2001 - 10:56 #14
Stort set alle besvarelser er korrekte, undtagen det du har accepteret!!

Ved OnClick skal man ikke specificere at det er javascript, det er faktisk direkte forkert. At det virker alligevel er en gåde (eller et resultat af at explorer er fejl-tolerant, noget der er et skråplan for programmører).

Men hvis
<a href=\"java script:history.go(-1)\">Tilbage</a> ikke virker i ALLE browsere (version 3 eller mere), så vil jeg FASTHOLDE at fejlen ligger et andet sted. Meget sandsynligt i noget andet script på samme side.

Hilsen Lars
Avatar billede d8tv Nybegynder
24. januar 2001 - 11:14 #15
Til Idanielsen:
Hovedsagen for mig er at det virker i IE 5.0 samt i IE 5.5, hvis løsningen ikke var korrekt ville det vel ikke virke. Jeg har afprøvet de andre løsninger og ingen af dem virkede i begge browser-versioner. Og ja de andre løsninger burde virke såfremt IE 5.5 skulle være bagud konvertibel. Desuden kan jeg oplyse at løsningen desuden er blevet foreslået af Microsoft tekniske supportafdeling i DK - så helt forkert kan det vel ikke være!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. januar 2001 - 16:06 #16
Jeg tror ikke på at :

<a href=\"#\" OnClick=\"java script:history.back(1)\">Klik</a>

er blevet foreslået af MicroSoft.

Spørg i javascript-kategorien om den syntaks er korrekt.

<a href´=\"java script:history.go(-1)\">tilbage</a>

SKAL virke i alle browsere version 3+. Jeg ville så gerne have at fejlen blev fundet. Eller er der ingen fejl?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
01. februar 2001 - 22:22 #17
Jeg forstår ikke helt jeres diskution om back og go... Jeg fandt kommandoen, ved at gå til en side der ikke findes så jeg fik \"Fejl 404\". På den fejlside var der et hyperlink til at komme tilbage, så den så jeg bare kildekoden til, og der stod altså java script:history.back(1)! SÅ det må da også være det som Microsoft foreslår, da det er dem, der har lavet den fejlside...

-Michael